Gå til innhold
Arkivverket

[#12609] Døpte i Askøy?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Niels Gundersen Tosvik og Johanne Fredriksdatter gifter seg 30.09.1849 i Askøy. De bosetter seg (1865 folketellingen)i Kallevaag i Askøy. Noen som kan hjelpe meg å finne ut om de fikk barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

17-årige Andreas Nilsen som bor hos dem i 1865 ser ut til å være en nevø. Jeg finner ihvertfall en passende Andreas f. 3.3.1849, død 8.10.1932, sønn av Nils Andreas Kristoffersen og Ingeborg Fredriksdatter g. 1844. (Ingeborg er Johannas fire år eldre søster, begge døtre av Fridrik Johanisen). Andreas ble gift med en Malene Serenne Knudsdtr. i 1872, de hadde ihvertfall syv barn, iflg. Familysearch: Oliva Kristine, Andreas Martin, Anna Marie, Knut Olai, Jakobine Nilsine, Jakob Nikolai og Karoline Serenne. Andreas hadde også broren Christoffer (1846-1927).Men dette ble jo helt på siden - det var mest for å utelukke at Andreas var sønn av Niels Gundersen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Nils Gundersen og Johanne Fredriksdatter fekk ikkje born i Askøy. Om du treng meir nøyaktige data om folket kring dei, får seie ifrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Bjørn: Jeg vil gjerne ha all informasjon om Johanne Fredriksdatter og hennes familie, der er jeg helt blank. Hva gjelder Niels så har jeg det meste fra før han flyttet til Askøy ihvertfall, samt når han døde der.Finnes der noe register i Askøy i forbindelse med skifte, tenker da selvfølgelig på om det der kunne ha stått noe om arvinger etter Niels og Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det fyrste kan eg nok hjelpe deg med langt på veg, om du gjev meg litt tid.Det andre spørsmålet, om skifte, må du rette til SAB. Det er dei som har greie på slikt. Men fyrst må vi vel finne ut når dei døyr.Elles kan det tenkjast at det eg har, er etter måten mykje. Difor hadde det vore fint å kunne sende det direkte til deg på epost. Du kan sende meg den på fndbred@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.