Gå til innhold
Arkivverket

[#12628] Sofie Antonette Olsen, f. Halden 13.07.1900.


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Denne damen er en fjern slektning av meg, men inntil idag helt ukjent. Hennes foreldre het Karl Anton Olsen, f. i Sandar 1871, og Mathilde Gabrielsen, f. i Idd 1869. Er det noen som vet noe mer om henne? Vokste hun opp? Ble hun konfirmert i Halden? Giftet hun seg? Har hun etterkommere? (se også 12601).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Du kan jo ta kontakt med Halden folkeregister. Dersom hun døde i nyere tid skal hun finnes i deres register. Du har jo fødselsdatoen så ingenting er umulig bare du treffer den rette personen på folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Takk til Nina. Jeg har idag skrevet brev til Halden Ligningskontor og Folkeregister, så får vi se hva det eventuelt fører til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hans Mathisen

Idag innløp svar fra Halden likningskontor. Der er man dessverre ytterst formell og avslår min anmodning om hjelp, som de kaller 'søknad om personopplysninger'. Med mange alvorlige henvisninger til paragrafer osv. Og de er i sin fulle rett, åpenbart. Så der ble det altså bom. Prøver derfor å løfte temaet frem igjen i håp om at noen der ute skulle kjenne til om denne Sofie Antonette Olsen med foreldre Karl Olsen fra Sandar/Sandefjord og Mathilde Gabrielsen har noen etterkommere. Karl Olsen var en yngre bror av min oldemor, så dette dreier seg faktisk ikke om så svært fjern slekt.Det er litt leit å tenke på at de ansatte på folkeregisterne/ligningskontorene avstår fra/nektes muligheten av å kunne gi viktige bidrag til at tidligere ukjente slektninger finner frem til hverandre. Holder man seg til paragrafene, er det åpenbart ingen mulighet for å være litt hyggelige og hjelpsomme og slik skape litt morsom avveksling i de dagflige rutiner. Slik er det. Men MÅ det være slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Monica Schinkler Staal

Hei Hans!Dette er ikke direkte svar på det du spør om,men jeg har foreldre + noen søsken til Mathilde Gabrielsen hvis det er av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo ukjente Monica!De opplysningene du sitter med er absolutt interessante for meg. Du kan gjerne presentere dem her, eller du kan sende dem til min e-post tophat@online.no om du foretrekker det.På forhånd tusen takk!Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.