Gå til innhold
Arkivverket

[#12657] Karen Gillesdatter Meel, Bergen 1670


Gjest Greta Storm Ofteland
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Storm Ofteland

Er det noen som vet noe mer om Karen Gillesdatter Meel g.m. Bernt Andersen? Hadde de noen barn sammen, og hvem var Bernt? Søsken til Karen har jeg oversikten over. Finner dem ikke i tellingen for 1683.Greta S.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Noen spekulasjoner:Det dør en Berent Andersen i 1693 med fødested Mellum. Har dette noe med Meel å gjøre?[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=bedo1668&variabel=0&postnr=55280&fulle=true&spraak=n>LenkeHvilket årstall er 1670? Jeg finner en vielse mellom BA og K HELLISdatter i 1665. Det er jo ikke så langt unna Gillesd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Hauge

En av søstrene: Anna Gillisdtr. Meel gift med Cornelius Hansen var mine 6. tippoldeforeldre. Stort mer har jeg pr d.d. ikke funnet. Du skriver at du har oversikten. 'Søsken til Karen har jeg oversikten over' Kan du dele med meg ? Når giftet f.eks. Anna seg med Cornelius Hansen. Se mine spørsmål i Arkivforum 12584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Å ha den fulle oversikten var vel å ta vel i, det jeg har er søsken m. ektefeller, noen med årstall andre ikke. Se tema nr. 4558. Dessverre ikke noen dato på din Anna. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Greta. Jeg har noen av Meel barnene på min PC. Til Tor: Peder Jørgensen Egelstorph døpes 1/11-1672 ikke 1692.Fadderne der er: Boel Gaarmand,Lucia Jollisdtr,Lauritz Søftrensen,Byfoged Peter Dancher?,Christen Oluftsen.Jeg finder og forbindelse til Wallace familien. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Nina Krøger

Hei Greta. Jeg ser at du har oversikten over søsknene, kunne jeg få en kopi av dem? Jeg sitter med den siden av slekten nå og blir ikke helt klok på den. Hvis du vil dele dine opplysninger med meg så blir jeg veldig glad. Min e-post: baudk@online.noPå forhånd takk. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.