Gå til innhold
Arkivverket

[#12670] Orkdal, Ørlandet og Trondheim


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Leter etter foreldre til Ane Dorthea Iversdtr. Kjerremsløkken, født 1816 på Geitastranda, hun ble gift med Ole Olson Grostad (Bjørnabeit), De var bosatt på Ørlandet.Ønsker også opplysninger om far til Anton Hansen, født 1832 på Ørlandet, morens navn var Dordi Holgerdtr. Åfjord (født 1798),Far muligens Hans Olson Uthaug eller Utstrand ?I Trondeheim leter vi etter foreldre til Frederich Diderichen, født ca. 1700, han var statsmegler i Trondeheim. Søker også foreldre til hans svigersønn Peter Lund, født ca. 1730-40, som også var statsmegler i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Fra Børsaboka b.1 side 157/158 er å finne: Ane Dortea f.i Buvika 1816 gm. Ola Olsen Bjørnbeit på Geitastrand. (Ane Dortea har 8 søsken) Foreldre er Ivar Olsen fra Kvitskjæret på Viggja f. ca. 1793 d. 1842. Gift i Buvika 1819 m. Gjertrud Arnsdtr. Ølsholm f. 1792 d. 1833. Det står endel om slekten her. Hvis du sender din Mail adr. skal jeg sende deg en kopi. Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Tusen takk skal du ha, dette er jo helt sikkert rette folket ser det ut til. Om du ville mailet meg det fra boken ville det vært kjempeflott. Min mail adresse er hanne.heen@c2i.net. Nok en gang takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
Gjest Aud Marion Røen

Denne saken er kanskje 'oppklart', men legger inn det jeg fant i kirkebokavskrift for Ørland: Født 27.06.1832: Anthon av foreldre Hans Olsen Udhaug og Daareth Holgersd. Storfosen,UEmvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.