Gå til innhold
Arkivverket

[#12675] Mons B. Larsen, Bergen - 18...


Gjest H. Waardal
 Del

Recommended Posts

Gjest H. Waardal

Opplysninger ønskes om Mons Bertin Larsen, Bergen. Det jeg vet er at mor var Berethe Hansdatter, far var: Lars Olsen f. 1843. Ikke vet jeg fødselsår på Mons B., heller ikke hvor foreldrene hans kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Han hette ikkje Bertin, men Berntin til mellomnamn i kyrkjeboka. Du finn han under døypte i Bergen 1816-1894 som Mons Berntin, f. 1310 (1885), døypt 1406 1886 i Årstad. Far: gaardmand Lars Olsen Svanevik, mor: Berte Handatter (det står eit + etter namnet hennar i kyrkjeboka, noko som skulle tilseie at ho var død då MB vart døypt. Kan hende det er difor det gjekk så lang tid frå fødsel til dåp.)I registeret mitt for Årstad, fann eg at dei gifter seg i St. Jørgen (Hospitalskyrkja, som den gongen tente som kyrkje for Årstad):SJ1067,0,,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr,27,Uk fabrikarbeider,Kronborg,27,,Pige,Strudshavn Hetlevik,,,2005,1872,Deretter fekk dei desse borna:SJ1067,1,,SJ,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr.,,værksarb.,,,,f,Lille Solheim,Oline Berthine,1010,,1872,SJ1067,2,SJ,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr.,29,Farbrikarbeider,Solheimsmyren,30,,m,v. 1863,Hans Olai,1102,1503,1874,18SJ1067,3,SJ,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr.,31,Fabrikarbeider,Svanevik,31,,m,v. 20/5 1872,Carl Oliver,311275,3001,1876,2SJ1067,4,SJ,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr.,33,Fabrikarbeider,Svanevik,33,,m,v. 1872. Hjemmedaab,Bernt Olai,2001,1804,1878,17SJ1067,5,SJ,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr.,1844,Fabrikarbeider,Svanevik,1846,,m,,Laurits Bertrand,2703,2706,1880,32SJ1067,6,SJ,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr.,1843,Gaardmand,Svanevik,1843,,m,,Ole Andreas,2306,1709,1882,49SJ1067,7,SJ,Lars,Olsen,Berthe,Hansdtr.,1843,Gaardmand,Svanevik,1843,,m,,Mons Berntin,1310,1406,1886,42Det kan sjå ut til at dette her er hans andre ekteskap, men eg har ikkje registrert born i det (sjølv om dei kan ha hatt det):AA0042,0,,Lars,Olsen Svanevig,Kari,Olsdtr.,1844,arbeidsmand,Nykronborg,1843,,,Fane Pr.gj.,,,2105,1888,Det står at Berte var frå Hetlevik (i Strusshamn). Men i Strusshamn er der to Hetlevik, Søndre (i Loddefjord) og Nordre (på Askøy). Eg kan i farten ikkje sjå kor ho var ifrå av desse. Truleg er ho heller ikkje fødd der, men berre budde der då ho gifte seg.Eg meiner å ha vore borti desse folka før. Men uansett vil det ta litt tid å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg er ikkje sikker, men den einaste tenkjelege kandidaten som far til Berte, er Hans Ellingsen frå Fana, gift med Oline Larsdtr.Dei kom frå Fana til Skålevik kring 1848, er i Loddefjord 1854 og i Søre Hetlevik frå 1856 til etter 1865.Dersom dette er foreldra til Berte, er ho ikkje døypt i Laksevåg/Askøy, men truleg i Fana før dei kom til Skålevik. Grunnen til at eg trur det er desse, er at dei fekk ein son dei kalla Hans Olai; det same gjorde Lars Olsen og Berte Hansdotter. Dessutan er fyrste dottera deira døypt Oline Berntine; truleg etter Berte si mor og mellomnamn på eine søstera.Hans Ellingsen skal, ifølgje Loddefjord-boka, vere frå Fantoft, f. 1816, d. 1874.Eg har diverre ikkje døypte i Fana så seint som 1840-talet, men ein gjennomgang av kyrkjebøkene på SAB for nemnde tidsrom, vil her vere til nytte.Eit anna moment er at du finn HE og OL vigde i Fana alt i 1839. Hans som sagt, frå Fantoft; ho frå Sælen i Fyllingsdalen, men fødd på Indre Hop(e).Her er litt å grave i, men dette får vere nok for i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H. Waardal

Tusen takk for god hjelp, Bjørn. Du har nok en gang vært til hjelp når jeg har stått 'bom fast'. Nå har jeg flere data jeg kan jobbe videre med. Du skriver jeg må lete i kirkebøkene til SAB, her melder jeg pass for jeg aner ikke hva du mener med SAB. Jeg er flinkere til å lete i bygdebøker en jeg er på data!! Igjen tusen takk for god hjelp!! Mvh. Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

SAB = Statsarkivet i Bergen i Årstadveien. Tilgang til alle kilder du måtte trenge i dette området(bibliotek og arkiv) og med fantastisk flinke folk til å hjelpe deg! Vel verdt et besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg kan ikkje finne Berte Hansdatter i Askøy ft1865. Men eg finn ein god kandidat i Fana, på Øvre Bratland. Ho er 22 år og tenestejente hjå eit ektepar kor kona, Synneve Hansdatter, 26 år, kan vere Berte si syster. Båe er fødde i Fana. Men eg har, som sagt, diverre ikkje materiale nok her eg sit til å sjekke om dette er tilfelle. Synneve må vere fødd ca. 1839-40 (noko som gjer at ho KAN vere eldste barnet til Hans Ellingen og Oline). Likeeins kan det høve med alderen på Berte som gifter seg i Årstad. Ho er fødd kring 1844.Men så langt er dette berre gjetningar. Her må ein i kyrkjebøkene for å sjå om dette er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Der er òg ein annan kandidat i Bergen 1865: Berthe Hansdatter, Fabrikpige, 18 år, fødd i Fana. Grunnen til at eg sjekka dette, var at det finst ei med same namn som ugift tenestejente på Fjelltveit i Fana, fødd 1844. Ho kan vere den som i Fana 1865 er på Bratland.Eg vil nemleg halde det for sannsynleg at Lars Olsen og Berte Hansdatter har funne kvarandre i fabrikk-miljøet i Årstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H. Waardal

Takker enda en gang for gode opplysninger. Tror du er på rett spor, mener å ha blitt fortalt at en av mine forfedre kommer fra en gård i Fana. Jeg tar med det du har funnet til meg og leter i kirkebøkene på Statsarkivet. (Det er der du mener jeg vil klare å lete opp foreldrene til Mons B.) Igjen Bjørn, tusen tusen takk for at du har tatt deg bryet med å hjelpe meg. Mvh. Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, og eg ville starta i kyrkjeboka for Årstad med ekteskapet til Lars Olsen og Berte Hansdatter. Der står nok namnet på fedrane, sidan dette er så seint som i 1872. Så kan du arbeide deg ut derifrå. Men dette får du hjelp til på arkivet. Lukke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.