Gå til innhold
Arkivverket

[#12677] Vaterland småkirkemenighet, fødte/døpte 1900


Gjest Kjell Werner Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Werner Nilsen

Hei! Jeg leter etter min farfar, Oskar Ludvig Halvorsen født i februar 1900,bodde i Rødfyldgaden 12 i 1900. Hvor finner jeg kirkebøkene for Vaterland småkirkemenighet/Oslo Domkirke over fødte i 1900?Med vennlig hilsenKjell Werner Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Riksarkivet har mikrofilmkort av et par kirkebøker fra Vaterland, men dessverre ikke før i 1907. Materialet ligger i Statsarkivet i Oslo, og der kan man kanskje også forklare hvor 1900-opplysningene kan være.Fra Riksarkivets mikrofilmkatalog:Vaterland småkirkemenighet ble opprettet ved kgl. res. 18.11.1899, og omfattet strøket Østbanestasjonen, Nygata, Stenersgata, Christian Krohgs gate, Hausmanns bru, Lakkegata, Vaterlands bru, Elvegata, og besto av utskilte deler av Vår Frelsers, Jacobs og Grønlands menigheter. Ved kgl. res. 06.12.1929 ble det bestemt at Vaterland småkirkemenighet også skulle omfatte den oppløste Wexels menighet, som formelt var lagt under Grønland menighet. Kgl. res. 16.07.1959 nedla småkirkemenigheten i Vaterland fra 01.09.1959 og regulerte - som en følge av nedleggelsen - grensen mellom Domkirens, Jacobs og Grønlands menigheter.Ministerialbøker (MINI) 1 1907-1930 09 Fødte 1907-1924. Konf. 1907-1930. 2 1907-1921 07 Vigde. Døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Werner Nilsen

Hei Yngve Nedrebø!Har ringt til Oslo domkirke idag, og der fikk jeg opplysningene jeg ba om. Bøkene for Vaterland småkirkemenighet var der. Takk for hjelpen.Med vennlig hilsenKjell Werner Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.