Gå til innhold
Arkivverket
Gjest John Morten Malerbakken

[#12684] Ole Olsen Hellumsand (1836) og Rønnaug Christensdatter Moen (1841)

Recommended Posts

Gjest John Morten Malerbakken

I følge tellingen i 1865 er Ole født i Modum. Rønnaug tilhører min slekt og er født i Sel. paret giftet seg også der i 1862.Jeg finner dem i tellingen i 1865 på gården Hellum i Lier, men etter det er jeg ikke i stand til å finne dem noe sted. Det virker ikke som om de har fått barn fram til 1865.Er det noen som vet noe om dette området som kunne være behjelpelige med å finne ut hvor de ble av, og om de fikk etterkommere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eldbjørg Sletvold

Kan du ta kontakt med meg pr. telefon. e-posten min virker ikke for øyeblikket, og jeg skulle ha snakket med deg.Hilsen Eldbjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil H Thomassen

Hei,Ifølge 'Liers historie', bind 2, ble Hellumsand i 1864 solgt til Ole Olsen, f ca. 1837 i Snarum. Modum, g.m. Rønnaug Christensdatter, f ca. 1841 i Sel, Gudbrandsdalen. Barn: Peder Oluf, Karl, Peder, Karen Birgitte. I 1883 utstedte Ole skjøte til sønnen Peder Oluf. Faren forbeholt seg imidlertid bruks- og disposisjonsretten til eiendommen så lenge han levde. Året etter ble imidlertid bruket solgt.Mvh Egil H(ellum)Thomassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.