Gå til innhold
Arkivverket

[#12684] Ole Olsen Hellumsand (1836) og Rønnaug Christensdatter Moen (1841)


Gjest John Morten Malerbakken
 Del

Recommended Posts

Gjest John Morten Malerbakken

I følge tellingen i 1865 er Ole født i Modum. Rønnaug tilhører min slekt og er født i Sel. paret giftet seg også der i 1862.Jeg finner dem i tellingen i 1865 på gården Hellum i Lier, men etter det er jeg ikke i stand til å finne dem noe sted. Det virker ikke som om de har fått barn fram til 1865.Er det noen som vet noe om dette området som kunne være behjelpelige med å finne ut hvor de ble av, og om de fikk etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Eldbjørg Sletvold

Kan du ta kontakt med meg pr. telefon. e-posten min virker ikke for øyeblikket, og jeg skulle ha snakket med deg.Hilsen Eldbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Hei,Ifølge 'Liers historie', bind 2, ble Hellumsand i 1864 solgt til Ole Olsen, f ca. 1837 i Snarum. Modum, g.m. Rønnaug Christensdatter, f ca. 1841 i Sel, Gudbrandsdalen. Barn: Peder Oluf, Karl, Peder, Karen Birgitte. I 1883 utstedte Ole skjøte til sønnen Peder Oluf. Faren forbeholt seg imidlertid bruks- og disposisjonsretten til eiendommen så lenge han levde. Året etter ble imidlertid bruket solgt.Mvh Egil H(ellum)Thomassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.