Gå til innhold
Arkivverket

[#12699] Adressebøker fra Kristiania og et unionsflagg - hvor får jeg tak i det?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg har tilgode å finne gamle adressebøker hos et antikvariat. Noen med erfaring eller slike bøker å selge meg?Og unionsflagget ......... umulig å få tak i?Kjenner forresten noen til om det har vært på tale å digitalisere adressebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Holum

Den eneste jeg kjenner til er Ruud i Ullevålsveien Oslo som sier han har serien komplett, men vil ikke selge.Har også prøvd andre steder + det fixer p1.Men det er helt dødt. Gi meg et tips hvis du kommer over noen. Jeg mener det er NB som har rettighetene, etter de jeg har konf. med.Vidar Holum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Oslo Byarkiv jobber med å filme adressebøkene, Nina, men du tenker vel mer på det de gjør i Trondheim, regner jeg med? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Du finner masse digitale norske flagg her: Lenke . Men hvis du skal ha et originalt bomullseksemplar fra 1800-tallet, ville jeg vel hevet limit'en på kredittkortet og satset på f.eks. maritime auksjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest John Nordbø

Unionsflagg, Ser at du etterlyser et unionsflagg, leste nettopp et innlegg i lokalavisen vår, Asker og Bærums Budstikke , hvor en indignert leser viste et fotografi av et unionflagg (Danmark/Norge antagelig brukt umiddelbart etter bruddet med Danmark i 1814, da vi prøvde å få en dansk konge, istedenfor ble det jo union med Sverige. Dette flagget kan du sikkert få kjøpt billig, gå inn på Internett, søk lokalaviser og velg Asker og Bærums Budstikke og du vil kunne se bildet! Men du søker vel kanskje etter den svenske varianten og ikke den danske?? hilsen John Nordbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.