Gå til innhold
Arkivverket

[#12702] Ole Jensen Raasvold,Verdalen


Gjest Ingolf Markussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingolf Markussen

Ole Jensen blei gift i Kvæfjord 20.1.1849.Det står at han var 41 år,hans far var Jens Olsen. Han kom fra Raasvold,Verdalen. Jeg finner en Ole Jensen konfirmert 1834 fødested Inderøen,foreldre Jens og Karine.Kan noen gi meg ledetråer her for å finne fram til de riktige forfedre.? Det er noe uklart om Ole Jensen er født 1808 eller 1818.Han bodde i Kvæfjord og omkom på sjøen.Årstall er ikke kjent, men før 1865. Ingolf Markussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Ørvig

Se temanr. 9133. Ole Jensen var min tippoldefar. Jeg har enda ikke kommet så langt at jeg har kontaktet Statsark. i Trondheim. Dermed vet jeg ikke mer enn det du finner i innleggene. Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingolf Markussen,Sortland

Hei Anne !Takk.Jeg skal studere temanr.9133 litt nærmere. Min bestemor var datter til Oles datter Juditta som etter hans død blei bortsatt til Gapøya hvor hun som voksen giftet seg med Peder Jensen. Det er en stor familie etter Juditta og Peder som flyttet fra Gapøy til Kveøya i Kvæfjord. Min bestemor Gerhardine tok over gården her og blei gift med Alf Dybvik. Ingolf Markussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Ørvig

Og min morfar var sønn av Juditta's yngre søster Jensine. Jensine giftet seg også med en Peder Jensen, fra Hafslo i Sogn og Fj. De slo seg ned på Skjærstad i Trondenes. De fikk 12 barn. Tellingen for 1900 viser at Ole Jensens kone, Olena Marie, er på besøk/bor hos datteren Jensine. Jeg vil veldig gjerne høre fra deg dersom du klarer å finne ut mer om Ole Jensens foreldre. Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingolf Markussen

Anne - Det ser nesten ut som Ole Jensen bodde på Haug (Kveøy) da han døde. Det er merkelig at hans dødsdato er 8/4 - 21/4 1859 og ikke en eksakt dag. Jeg mener å ha hørt at han druknet uten å sett det i noen oversikt over de som blei borte på havet. Vet du noe her ? Jeg har endel slektsopplysning om slekta etter Ole Jensen men mangler mye. Kanskje vi kunne utveksle noe. Min mail adresse er ingolf.markussen@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

8/4-21/4 1859= død 8/4 og begravet 21/4. Enig i at det var uklart, men jeg har vel her gått ut fra at man har forstått hva som menes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.