Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Rustad

[#12710] Amerikanske obituaries??

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg forsøker (som også andre før meg) minste motstands vei... Jeg har de siste par årene sporet opp stor slekt i USA etter min oldefars bror. Men; landet er stort; deler av familien flyttet internt og et par familieoverhoder døde svært unge. Slik blir mye informasjon borte. Imidlertid har jeg helt sikkert funnet et de tapte fårene her: GARY RUSTAD Request Information (SS-5) SSN 501-40-7450 Residence: Born 5 Sep 1934 Last Benefit: Died Jun 1968 Issued: ND (1955)Men da er det også stopp! Jeg vet at Gary i hvert fall hadde en sønn og en datter. Å lete etter sønnen er dog ikke så enkelt; det er langt flere Rustad i USA enn her hjemme.Er det håp om å finne spor i en obituary (avisomtale etter avdød) Han ble stanget i hjel av en okse - tragisk.... Jeg går ut fra at det ikke er enkelt å spore hans barn gjennom kirkebøker - jeg 'tror' at han holdt til i området rundt Rollette i N.D., men vet ikke når hans barn ble født.Noen gode tips??--------------------------------------------------------------------------------

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Tor!Jeg har hatt hell med meg ved å kontakte de lokale Historical Societies. De har gjerne tatt noen få dollar for kopiene, men det har vært vel verdt! Det finnes sikkert et i Rollette (eller i county-et), eller iallfall i North Dakota, som kan hjelpe deg!Hilsen Ingjerd :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive