Gå til innhold
Arkivverket

[#12710] Amerikanske obituaries??


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg forsøker (som også andre før meg) minste motstands vei... Jeg har de siste par årene sporet opp stor slekt i USA etter min oldefars bror. Men; landet er stort; deler av familien flyttet internt og et par familieoverhoder døde svært unge. Slik blir mye informasjon borte. Imidlertid har jeg helt sikkert funnet et de tapte fårene her: GARY RUSTAD Request Information (SS-5) SSN 501-40-7450 Residence: Born 5 Sep 1934 Last Benefit: Died Jun 1968 Issued: ND (1955)Men da er det også stopp! Jeg vet at Gary i hvert fall hadde en sønn og en datter. Å lete etter sønnen er dog ikke så enkelt; det er langt flere Rustad i USA enn her hjemme.Er det håp om å finne spor i en obituary (avisomtale etter avdød) Han ble stanget i hjel av en okse - tragisk.... Jeg går ut fra at det ikke er enkelt å spore hans barn gjennom kirkebøker - jeg 'tror' at han holdt til i området rundt Rollette i N.D., men vet ikke når hans barn ble født.Noen gode tips??--------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Tor!Jeg har hatt hell med meg ved å kontakte de lokale Historical Societies. De har gjerne tatt noen få dollar for kopiene, men det har vært vel verdt! Det finnes sikkert et i Rollette (eller i county-et), eller iallfall i North Dakota, som kan hjelpe deg!Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.