Gå til innhold
Arkivverket

[#12711] Familien Aas i Tr.Heim (Ane Bye Aas/Sivert Odinsen Aas/Olga Smedberg?)


Gjest Ørjan Andre Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Andre Aas

Hjelp. Da vi ikke vet så mye om slekta på min morfars side. Hans navn er Arnfinn Aas, født 1925 i Trøndelag. Mor, Olga Smedberg (1905?). Bestefar Sivert Odinsen Aas(1871)melkekjører. Bestemor, Ane (Bye) Aas(1873?). Jeg er interessert i alt som kan spores tilbake til dem. Min bestefar vet ikke hvem som var hans far. Ikke vet han noe om sine oldeforeldre. Han er oppvokst hos sine besteforeldre. Er det noen som kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I FT 1900 finnes i Rosenborgade i Theim en Sivert Aas, melkkjører, født 1871 i Wærdalen (Verdal) gift med Ane Aas, født 1873 i Ørkedalen (Orkdal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Andre Aas

Tusen takk Astrid. Er veldig glad for det du fant ut. Finner du mer er jeg evig takknemmelig. Er det noe sjangs for å finne ut, av hvem som var Sivert's biologiske far/mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I DA finner du Døpte i Verdal 1799 - 1895. Sivert ble født som uekte barn 27/5 - 1871 og døpt 23/7 i Stiklestad kirke. Hans far var Odin, bosatt i Theim, sønn av Ole Aas. Mora var Martina, bosatt i Skogn, datter av Sivert Sjøhaug.¨Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Andre Aas

Er det mulig og finne min bestefars(Arnfinn Aas) pappa? Mora het Olga Smedberg etter det jeg har fått vite. Hun ble født 1905 tror jeg. Han har aldri visst hvem som var hans far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.