Gå til innhold
Arkivverket

[#12715] Bernhard Ragnvald Olai Nilssen f. 1881 i Bergen


Gjest Tone Angeltveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Angeltveit

Hei Prøver meg på en 'gammel sak' som jeg tar opp igjen.Skulle gjerne vist om det står noe om foreldrene til Bernhard eller hans frue Karen Halvorsen i kirkeboken. De gifter seg 1903 i Mariakirken. Jeg finner ikke hans dåp igjen (det står han er døpt i DK i 1881?)- og mht.foreldrene hans Ole Nilsen og Karen opereres det med diverse fødelsdatoer og steder for dem begge ved deres barns fødsler og i folketellingene. (Se innlegg 2805 i brukerforumet.) mvh Tone:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved vielsen står det at Bernhard Ragnvald Olai Nilssen var konfirmert i Sandvikskirken, og at han var sønn av skomagersvend Ole Nilssen. Vi finner ham konfirmert i Sandvikskirken 12. april 1896. Da står han som født 15. juli 1881, døpt i Domkirken 14. august 1881, og sønn av skomaker Ole Nilsen og Karen Monsen.Karen Halvorsen er oppført som født på Soltvedt i Alversund, datter av dagarbeider Ole Halvorsen, og hjemmedøpt 27. februar 1884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Takk skal du ha!Det er hos Ole og Karen det stopper for meg,det er så mange forskjellige opplysninger om hvor og når de født. Under Merknader i innføringen for eldste sønn i 1875 står det 'I Fødselsstiftelsen 1854,1850.73'. Er dette en tilgjengelig kilde?mvh Tone:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.