Gå til innhold
Arkivverket
Gjest solfrid kvam Hole

[#12733] Qvam,kvam - Hafslo

Recommended Posts

Gjest solfrid kvam Hole

ønsker opplysninger om Qvam/kvam i Hafslo, Peder Erichsen Qvam 1830, bosatt Hafslo,Nordland,Vardø,Bergen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Krongård

hei, det finnes bygdebøker om Hafslo, riktignok en gammel, fra 1924. Hafslo Bygd og ætter og en om Bygslehiemer i Hafslo. Disse er å få låne på Biblioteket. Det er så mange bruk på Kvam, at det må nok leses nøye, for å få noe ut av det. Ny bygdebok er under arbeid, Jeg har selv slekt fra Kvam, men klarer ikke å finne tråden ennu. Med vennlig hilsen Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solfrid Kvam Hole

Hei Tusen takk for innlegget ditt. Jeg var så heldig å få svar på noen tråder fra Lars Øyane, se innlegg 10610: Peder Erikson Kvam, f. 1830, skulemeister frå Sogn: Bodø, Tromsø, Vardø og KOLA. Jeg gleder meg til bygdeboken er ferdig. Dersom du har mer informasjon, vennlig ta kontakt, gjerne på min private e-post Solfkvam@online.no MVH solfrid Kvam Hole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roald Lind Hanssen

Hei begge to. Jeg er fra Bodø. Mine tippolder het kom fra Kvam i Hafslo og tok navnet Kvam heroppe. Og vi har oversikt over alle etterpå. Bygdebokskriveren Lars E Øyane i Luster har greie på alle navn for Kvam- familiene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane

Eg les med interesse at Unni Krongård har røter frå Kvam. Vil du Unni vennligst ta kontakt med meg so eg kan få ''plassert'' deg på ''kartet''? Min e-post adresse: loya@online.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.