Gå til innhold
Arkivverket

[#12734] Bugøynes 1900 - finske invandrere


Gjest solfrid Kvam Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Jeg tror at BULJO ofte er et samisk etternavn, som man bl.a. finner i Kautokeino. I Finland finner jeg PULJU i Enontekiö, Kittilä og Simo (og sikkert andre steder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrid Kvam Hole

HEi Gustav Pulju (idag skrives navnet Buljo, angivelig på grunn av finsk uttale ble ,p til b ) HAn kom fra Finland født 1854. I flg folketelling 1900 var han enkemann.Hadde 4 barn.Fikk datter DAgmar Alfine( 03.031907) med Eveline Henriksdatter(f1874)Jeg ønsker å vite mer om denne familien.Jeg vet at han var fisker og bosstte seg i Bugøynes. Hvem var disse, hvor kom de fra ? Mulig Puljo opprinnelig het Majala)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg ser at han ved folketellingen 1900 hadde følgende barn: Konrad f 1887 S-Varanger, Lydia Adele f 1891 S-Varanger, Ivar f 1893 S-Varanger, Rudolf f 1895 S-Varanger.Alle var da finske statsborgere, og alle disse navnene var vanlige navn i Finland på denne tiden. Du bør kikke i kirkeboka når disse blir døpt, så er det vel store muligheter for at du vil finne navnet på Gustavs far. Det kan gjøre søket i Finland enklere. Da vil du også kunne finne ut om han benyttet Pulju eller Majala som etternavn i et tidligere stadium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.