Gå til innhold
Arkivverket

[#12748] Skånevik, HO, min oldemors søsken


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Min oldemor, Marta Marie Andersdtr Holmedal (1825-1921) var datter av Anders Larsson Utåker (1797-1883)- i bygdeboka skal han være kalt Tveit ettersom han ble født der - og kone Marta Annfinnsdtr Holmedal (1799-1832).Sammen med en del firmenninger prøver vi nå finne ut om etterkommere etter Anders og hans to koner.Barn med Marta: 1. Jorna f. 1824, hvor ble det av henne?2. Marta Marie f. 1825 (min oldemor)3. Anfinn (1827-1912 i Amerika) Her har vi funnet ut alt.4. Kristi f. 1821, emigrerte til Amerika i 1856 or er sporløst forduftet5. Marta f. 1832, mora døde på barsels seng, hvor ble det av barnet? Levde hun opp?Barn med andre kone: Mangela Larsdtr Skromme (1824-1899)1. Kari f. 1833 (USA, har det meste her)2. Lars f. 1835 (USA, har alt her)3. Lars Sanden f. 1837 (Norge, har det meste her)4. Ola f. 1840, hva skjedde med han?5. Mangela f. 1842 (USA, har alt her)6 og 7, to Eli som døde som barn8.Eli f. 1847, drog til Amerika i 1861 og er siden sporløst borte.Anders og Mangela drog og til Amerika ca 1865 (er ikke sikker) og er begge begravd i Morganville, Kansas, USA)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for tipset, Arne-:)Det er helt sikkert henne, min oldemor kom jo og til Bømlo og ble gift der - ikke mindre enn to ganger - hun var enke da hun giftet seg med min oldefar. Nå skal jeg se i bygebøkene jeg har om jeg finner en Jorna der.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.