Gå til innhold
Arkivverket

[#12749] Brede Eriksen (1860) hvor ble han av?


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Min tippoldefar Brede Eriksen f. 1860, døpt 05.02.1860, fikk min oldemor i 1881. Min oldemor var uekte født. Brede Eriksen var på Skjeppestad i Nord-Odal da datteren ble døpt. Han var fra plassen Sandsbraaten, også kalt Råsåbråten, i Sand i Nord-Odal. I følge bygdeboka bind II, skal han ha utvandret til Amerika. Det samme skal hans søsken: Christine og Julius. Jeg kan ikke finne noen av dem som emigranter i Digitalarkivet. -mulig jeg ikke er noe flink med fantasien når det gjaldt skrivemåter av navn... Jeg finner ingen av dem i folketellingen for 1900 i Norge. Kan noen hjelpe meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Christine ble født 09.01.1857 og Julius i 1862 (døpt i Februar). Så dessverre er nok ikke dette riktig Julius med mindre han 'løy' på alderen.Tusen takk for at du prøvde å hjelpe meg Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Og, dette kan gjerne være hr. Brede, for New Albin var et yndet sted for både Land-inger, Totninger og Odølinger kan det se tu som .LenkeNoen hadde betalt Bredes billett... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.