Gå til innhold
Arkivverket

[#12752] Slekt i Leirfjor/alstadhaug/stamnes


Gjest solfrid Kvam Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest solfrid Kvam Hole

Hei Ønsker opplysninger om familie bosatt på Løkaasen i 1875( alstadhaug)Og Kjørremmen 1900: Hans Johansen født 1863/1865 og PAuline Nilsen født 1858 Tre BArn Peder ( kristian Kipsgaard??)Hansen,(1886) HAnsine (TAnke??)HAnsen(1897) og Johan Ingvald Mørk HAnsen 1899)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Du mener helt sikkert Alstahaug. Ihvertfall stemmer det bedre med familienavnene og de to andre stedsnavnene.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

HeiDet er en Hans Johannesen som er født i Løkaas i Alstahaug 10.09.1870. Kan det være han? Jeg har lagt inn svar til Gerd Hovdahl i innlegg nr. 11055, som søkte etter en bror av denne Hans som het Johan. Hvis det ikke skulle vise seg å være denne Hans så kan jeg se etter i kirkebøkene på biblioteket her i Sandnessjøen, men det kan ta svært lang tid av følgende grunner: Jeg reiser hjem til Trøndelag i morgen, og blir til 14.02. Når jeg kommer hit igjen, så har jeg 2 andre opp- drag angående slektsforskning for andre. Det ene er for Gerd Hovdahl, og da kan vi jo håpe at det er den samme Hans som jeg har skrevet om i nr. 11055.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg gikk inn på FT-1875 for Alstahaug, og det er ikke den Hans som ble født i 1870. Folketellinger kan jo ta veldig feil på alder, og det var derfor jeg kanskje trodde det var den samme. Jeg har lovet å se etter Hans om en stund, men det beste for deg er vel om noen andre vet noe, ettersom jeg ikke får sett etter på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrid Kvam Hole

Den Hans Johansen jeg søker er angivelig født 1863/1865.Døde angivelig 1943. Gift med Pauline Emelie Nilsen. Jeg vet ikke hvor hun kommer fra . Far til Hans het Johan Jakobsen og kommer angivelig fra en stor slekt. Han ble 103 år.Johans far tror jeg kan være Jacob Johnsen født 1796 Dolstad prestegjeld.Mellomnavn Mørk,Tanke,og Kibsgaard. er det noen som vet noe om dette? Johan Ingvald Mørk Hansen født 1899 skal angivelig hatt en sønn i sandnessjøen/leirfjord ca 1920 tallet.Hvem vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Du finn fleire familier emd desse tre namna om du søkjer på 'etternamn inneheld' Tanke, Kibsgaard eller Mør . Namna går att i området Herøy- Alstahaug. Ein familie Mørk budde på Hestadgarden (Herøy, seinare Dønna) i fleire generasjonar frå 1700-talet opp mot vår tid, sjå td. Lenke (1801-teljinga).Om du finn namnet Mørk trenger det ikkje tyde på noe slektskap. På 1800-talet var det ikkje uvanleg å kalle opp 'storkarar' ved å gje barna mellomnamn som i dette tilfellet - kanskje helst blant småkårsfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.