Gå til innhold
Arkivverket

[#12796] Peder Rotli, Hitra/Fjellværøy


Gjest Ola Klefsås
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Klefsås

I Bygdebok for Gjemnes på Nord-Møre bind 1 står omtalt Peder Toresen Rotli f. 1860, som flyttet til Hitra. Han er omtalt som ”Bygningsmann og kyrkjebyggjar”. Han skal visstnok ha bygd Nordbotn kapell på Fjellværøya. I Gjemnesboka står det at han ikke hadde barn, men opplysninger jeg har fått, tyder på at dette ikke stemmer. Er det noen som har kjennskap til denne familien?Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ved 1900-tellingen bor han, 'Peder Rodlie,' med kone, Anna, og en fostersønn på en plass under garden Røbergsvik i Fillan. Så der er det ingen barn, ihvertfall.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Takk for det, og jeg ser at han til og med er oppført på to steder! Men jeg vet nå at han hadde barn, og lurer på om noen har kjennskap til noe ETTER 1900? Finnes det f.eks. bygdeboklitteratur som omfatter Fjellværøya?Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.