Gå til innhold
Arkivverket

[#12797] Problem FT 1900 Trondheim - gatenavn og matr.nr


Gjest Arne Langås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

God dag,Ved søk i folketellinga 1900 for Trondheim har jeg et problem. Jeg vet et husnummer, og vil enkelt gå fram til dette, i mitt tilfelle et hus i Nedre Møllenberggate.Jeg leter fram [Gatenavn] innheld [møl], og velger som seg hør og bør 'Nedre Møllenberg Gade2 og 'Nedre Møllenberggade'. I motsetning til tellinga for f.eks. Kristiania, inngår ikke husnummeret som en del av gatenavnet; nummeret står oppført i feltet [Matr.nr.]. Hvis jeg velger noe i [Matr.nr.], enten det nå er [er lik], [inneheld], [børjar på] eller [alle], får jeg uansett til svar: 'Feil i database f01601'. Er det noe jeg gjør feil, eller er det noe galt med basen?Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Tilføyelse til problemet:Hvis jeg velger matr.nr. FØRST, lar det seg åpne. Da får jeg imidlertid feilmelding ved valg av gatenavn :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.