Gå til innhold
Arkivverket

[#12798] Wilborn/Wildborn/Wiltborn og Flastrup/Fladstrup/Flatrup


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Er det noen der ute som sitter med opplysninger om slekter med disse navn rundt om på Østlandet. Slekten Wilborn er fra Tyskland og slekten Flastrup fra Danmark og dukker opp i Vestfold på 1600-tallet. Jeg lurer på om det finnes etterkommere etter disse, eller om noen allerede har forsket noe på disse slektene. Og ja, jeg tror nok han i TV2 er av samme familie, men har ikke fått bevist det ennå. Kan hende Flastrupslekten er utdødd, men Wilborn-navnet skal leve i beste velgående på en eller annen måte. De begynte sine karriærer i Vestfold som Urtegårdsmestere på Jarlsberg hovedgård i Sem utenfor Tønsberg. Takk til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg kan legge til at det siste jeg har om slekten Wilborn er fra folketellingen for Drammen 1865 i Tangen bydel:Andreas Nicolays. Wilborn Huusfader g Tømmer-mæster 1823 Eger Karen Andrea Halstensen Kone g 1818 Skauer Betsa Christine Wilborn Datter ug 1848 Drammen Nicoline Andrea Wilborn Datter ug 1852 Drammen Jens Christian Wilborn Søn ug 1853 Drammen Karen Wilborn Datter ug 1855 Drammen Johan Adaaf Wilborn Søn ug 1859 DrammenI tillegg finner vi i huset hos snekkermester Carelius Eriksen følgende person:Hans Wilborn ug Snedkerlærling 1846 DrammenFamilien er ikke å finne i 1875 eller 1900, men navnet Wilborn kan ha blitt sløyfet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Har du sett de to pikene Elise Jørgensen Wilborn og Johanne Vilborn i Kristiania i 1900? Begge er sannsynligvis født i Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Takk Kjetil, de to var nye for meg. Jeg har ikke funnet de når jeg søkte.Takk til deg også Berit. Jeg tror jeg har de fire personene registrert, men skal sjekke på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hei Kjetil. Jeg finner Johanne Vilborn i 1900, men Elise Jørgensen Wilborn klarer jeg ikke å finne. Hvordan finner jeg henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det finnes også 3 personer i 1900 med Wilborn som mellomnavn (søk på fornavn begynner på '[vw]ilb'):Erling Wilborn Schjelle, Kristiania, f. 17/12-1899Frithjof Wilborn Pedersen, Kristiania, f. 20/8-1899Einar Wilborn Olsen, Drammen, f. 1897I 1865 finnes en med Wilborn som mellomnavn:Ingvald Wilborn Brath, Horten, 13 år.Det fantes også en John Wilborn Berner, f. 12/7-1904 i Horten, død under 2. verdenskrig: http://www.minnehallen.no/namedetail.cfm?id=8730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Tusen takk begge to. Nå begynner det å bli gøy. Har nok ikke helt lært meg helt å søke i 1900-tellingen. Har ikke brukt den så mye. Alle disse føres inn i slektsregisteret mitt. c(',)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.