Gå til innhold
Arkivverket

[#12809] Hein på Nordmøre


Gjest Terje Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Eg har retta tittelen din frå å vera skriven med berre store bokstavar og namnet ditt til stor førstebokstav. Slik vil me ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Har aldri hørt om et sted på Nordmøre som heter Hein. Det skal ikke være Heim evt. Henna/Henden? Hva med Veien?Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Det skal vere Henna; 'Hein' er ei gammal form, som eg kom til å bruke i ein epost til Terje. Sorry. Rettare: Henna i Valsøyfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Anders Todal (tror jeg det er) har skrevet 'Gardtales i Valsøyfjord' eller noe i den retning. Ellers finner du 'Henna' under gardsnavnet 'Henden'. Dette er også så vidt jeg husker familienavnet som brukes. Vær obs. på at det finnes en annen Hendenfamilie som kommer fra Nordfjord ett eller annet sted. Og det er ingen slektskap mellom de to.Mvh Torgeir Kvalvaag (som vokste opp på en gard der vi hadde en dreng som het Ola Henden (fra Henna) og som har en arbeidskollega som heter Henden (fra Nordfjord.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.