Gå til innhold
Arkivverket

[#12816] Døpte i Bergen, tvillinger som mangler foreldre.


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Ole Andreas Olsen og Dorthe Mathilde står oppført med to barn Katinka og Olaf A. i 1891 folketellingen for Bergen. Etter mye slit og leting så fant jeg muligens tilslutt de rette. De står i 1891 oppført å være begge to født i 1885 og derfor muligens tvillinger. Dette er hva jeg fant under døpte i Bergen: 1885 Aug 24 Sep 06 Katinka Hermanda Født og døbt p† fødselstiftelsen U Tvill. SK 1885 Aug 24 Sep 06 Olaf Andreas Født og døbt p† fødselstiftelsen U Tvill. SKHvorfor står ikke foreldrene oppgitt og kan jeg gå utifra att jeg har rette barn til rette foreldre her tro? Sist men ikke minst burde ikke korsene her bety at de døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Først skrivemåten p† = på, og tilfellet skyldes konvertering av filen.Fulle data er ført i protokollene fra Fødselsstiftelsen, der det framgår at foreldre til tvillingene var Ug. Matros Ole Andreas Olsen, født i Bergen 1860, og Ug. Kv. Dorothea Matilde Salvesen, født 1861 i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.