Gå til innhold
Arkivverket

[#12833] sjøinrullering/militærinrullering.


Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Kære nogen derude!Er der virkelig ikke een eneste som kan fortælle mig,hvor en dreng født i Bø Præstegield og konfirmeret i Langesund er opført i en sjørulle? Hvilket distrikt han hører under. For ved jeg det, kan jeg bede en slægtsforsker om at slå op for mig mod betaling!Hjælp mig venligst!!!M.V.H. Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Egentlig er ikke jeg den rette til å svare, men send en mail til statsarkivet i Kongsberg du. Det kan vel ikke vær alt for galt? Tipper at de kan hjelpe deg. [url="http://digitalarkivet.no/arkivverket/sako/index.html>LenkeDet kan også være at arkivet kan slå dette opp for deg. Mulig at de tar et gebyr for det.Her kan du lese litt om Arendal innrulleringsdistrikt (Langesund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Hei. Siden du ikke nevner årstall eller lignende kan vi ikke hjelpe deg så mye, men ta en titt på kilder på denne siden www.grenlandslekt.no fordi Langesund hører til Grenland. Bø er et prestegjeld litt lengre inn i Telemark, men inngår også i interesseområdet til Grenlandforskere. De har også et eget forum som du kan bruke.mvh Tore PS Ellers ha en god weekend på smukke Birkerød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Kære Nina og Tore!Tak for jeres svar! Jeg vil straks afprøve dem. Kongsberg har jeg prøvet - de kunne/ville ikke hjælpe! Han er født i Bø Præstegjeld 1/12 1791 og konfirmeret i Langesund kirke 35 1807. Jeg ville så gerne linke ham til Danmark nærmere betegnet Århus! Tak, Tore for dit smukke ord om Birkerød, jeg forstår at du har været her? Kom endelig igen. Kan jeg hjælpe nogen med noget i Danmark - så sig til!Mange venlige hilsener Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.