Gå til innhold
Arkivverket

[#12859] Census 1930 Solano eller Contra Costa, California


Gjest Inger J Elsebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger J Elsebø

Herbert Charles Hansen og Zola Marie Hotell hadde 2 barn ifølge Ancestral File. Hvis noen har tilgang til 1930 census for California, vil jeg gjerne vite navnet på barna. Herbert Charles er sønn til min 'grandtante', og familien i Norge har mistet kontakt med dem. Vet noen hvordan man får tak i obituaries fra Solano i California?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Herbert Charles Hansen født 25.1.1892 i Benicia, Solano, CA. Zola Marie Hotell født 18.10.1895 i Mendocino Co, CA. Herbert døde 1. mars 1974 i Walnut Creek, Contra Costa, Zola Marie døde 19.7.1988 også i Walnut Creek, Constra Costa, CA. De hadde en sønn som het Robert Vernon Hansen, men han døde i 1944 i Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Fant dem. Barna er Robert U. 8 år i 1930 den andre er utrolig vond å lese, kan være Norbert e.l. slutter i hvertfall på -bert. han var 3 år og 11 måneder.1930 U.S. Federal Census California Marin Sausalito District 37 image 6/19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, det var selvsagt den du ikke vet navnet på jeg ikke greier å lese da! Håper noen andre kanskje ser bedre enn meg? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Takk Laila. Det kan vel kanskje være Herbert, det ville i all fall være en mulighet at han var oppkalt etter sin far. En annen mulighet er vel å finne det via en obituary på Herberth Charles eller Zola Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger J Elsebø

Etter å ha lagt en etterlysning på Ancestry.com's 'message board' i begynnelsen av januar, fikk jeg plutselig respons fra en hyggelig person, som har funnet obits. I tillegg har hun og reist til kirkegården (som ikke ligger i den byen hun selv bor i)og tatt bilder av gravstener som jeg har fått på mail. Nok et eksempel på at slektsgranskere er hjelpsomme folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.