Gå til innhold
Arkivverket

[#12860] Amerika, Idaho, Johan O. Hilstad, f. 1881


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

HeiPrøver å finne ut hvordan det gikk med Johan O. Hilstad, f. 1881, Meldal, Sør-trøndelag. Iflg. utvandringsprotokoll for Trondheim, dro han i 1907 til Wallace, Idaho. I det originale dokumentet som vises på Ellis Island, skulle han til en venn, Nils skrøfstad ???, Tiger Hotel, Burke, Idaho.LenkeEr det noen som har tid og muligheter for å sjekke folketellinger eller andre kilder for å se om det går an å finne ham igjen der borte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Inger! I Montana, Missuola County, Hillgate twp (Missoula city) 21. april 1910 bor det en John Hilstad, lodger, 28 år f. i Norge, imm. 1907, carpenter, odd jobsMontana, MISSOULA, Roll 834 Book 2, Page 139a De han bor hos er tyske, så jeg tror vel han bor på 'hybel' der... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Kjempeflott, Laila. Dette var supert. Jeg skal prøve om jeg kan finne ham i dette området. Hvis det skulle være noen som har tilleggsopplysninger, tar jeg selvfølgelig imot det.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Denne debatten er nå tatt opp igjen på DIS-Sør-Trøndelag sin etterlysningsliste (Trønderslekt, id. 2097.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg ser at ein John O. Hilstad, 40 år og ugift, i 1920 var busett i Camano precinct, Island Co., WA. Han var skogsarbeidar (logging camp laborer).Eg finn han ikkje i FT1930 eller andre kjelder. Kanskje flytte han til Canada?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk skal du ha, Lars, jeg skal fortelle om dette på Trønderlista, så kan kanskje noen finne ut noe der. Eller kanskje noe her har adgang til kildene og kan sjekke mere ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Margit på Trønderlista sjekket FT1920 og fant at denne John kom til Amerika i 1881. Det er greit å kunne utelukke noen også. Selv det er et skritt på veien videre.Skal prøve å legge inn en etterlysning på Montana Message Board for å se om noen kan få til å sjekke der. Fikk tips på Trønderlista om en dødsattest i 1917 på en John Hillestad i passende alder.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.