Gå til innhold
Arkivverket

[#12865] Karl Knutsson Gil, f. 1747/64, g. 1783 m. Magnhild Gregoriusdtr., f. 1746/49


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Karl Knutsson Gil, f. 1747/64, d. ca. 1799, g. 1783 m. Magnhild Gregoriusdtr., f. 1746/49, d. 1826Forledre til Karl: Knut Lassesson Aven, f. 1728, d. 1775, g. 1758/59 m. Janikke Nilsdtr. Akse, f. 1722, d. 1815.Treng noko hjelp til å finne ut kven som var fordedre til Knut, Janikke og Magnhild.I f.t. 1801 under Gild Indre, Askevold prestegjeld: Ole Hansen, 37,Huusbonde, B. Og Gaardbr.Anne Knudsd, 29,Hans Kone,Jørgen Olsen, 2,Deres Børn,Henricha Olsd, 5,Deres Børn,Kari Clausd, 14,Tjenestepige,Jørgen Nielsen, 56,Huusmod. Foræld., Kaarfolk Janniche Nielsd, 76,Huusmod. Foræld., KaarfolkRegner med at dette er den Janikke som eg leiter etter og ho er då tydelig attgift!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gisle Hersvik

Prøver å slenge denne fram i lyset igjen då eg fortsatt står i stampe:Treng hjelp til å finne ut kven som var foreldre til:Karl Knutsson Gil, f. 1747/64, d. ca. 1799Janikke Nilsdtr. Akse, f. 1722, d. 1815Magnhild Gregoriusdtr., f. 1746/49, d. 1826Evevntuelt opplysningar om dei to nevnte giftarmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Sidan det er komme til litt meir opplysningar sidan sist oppdaterer eg:Karl Knutsson Gil, f. 1764 ([url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100210192738&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke), d. ca. 1799Janikke Nilsdtr. Akse, f. 1722 (???), d. 1815Knud Lasseson Aven, f. 1726 (Lenke), d. 1775. Skifte etter far til Knud: LenkeMagnhild Gregoriusdtr., f. 1753 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hallo Gisle, Jeg har fått opplysninger om disse personene fra Gunn Tonning Albertsen i Hyllestad. Karl og Magnhild er 3. tippoldeforeldre til min kone. Janike Nilsdtr. Akse er mor til Karl Knutson Gil, hans far var Knut Lasseson Aven, f. 1728, g.1758, d. 1775. Jeg har også foreldre og besteforeldre til Knut Lasseson og Janike Nilsdtr. Jeg kan sende deg anediagrammer på Email om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei Kurt,Eg har litt opplysningar om foreldra til Knut og Janike, men det forsvant ein del då mitt forrige slektsprogram tok kvelden, så det hadde vore fint om du sendte meg det du har.Eg har stort sett namna til folket, men ikkje kvar (og når) dei var fødde, busette og døde.På forhånd takk!M.v.h. GisleE-post: ghersvik@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.