Gå til innhold
Arkivverket

[#12872] Hans William Hansen, Oakland, Alameda, California


Gjest Inger J Elsebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger J Elsebø

Hans William Hansen, født 8.6.1892, gift i 1919 med Alma Banna Petteys, født 28.1.1891. Begge to skal være gravlagt på Golden Gate Cemt. San Bruno, Smc, CA. Jeg skulle gjerne vite navnet på deres etterkommere som vel finnes i 1930 census.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Tor Rustad

Dine opplysninger ser ut til å stemme: U.S. Veterans Cemeteries, ca.1800-2004 Record about Banna A Hansen Name: Banna A Hansen Veteran's Rank: PVT Branch: US Army Relation Name: Hans W Sr Hansen Relationship: Wife Last known address: 1300 Sneath Lane San Bruno , CA 94066 Birth Date: 28 Jan 1891 Death Date: 17 Oct 1976 Interment Date: 21 Oct 1976 Cemetery: Golden Gate National Cemetery Buried At: Section 2a Site 1972 Cemetery URL: [url="http://www.cem.va.gov/nchp/goldengate.htm>http://www.cem.va.gov/nchp/goldengate.htm Relationship Notes: Wife of Hansen, Hans W SrHer er jo siste bostedsadresse og henvisning til gravplassen.Som det fremgår av denne lenken var hun født i S. Dakota:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

ta en titt her: LenkeSom du ser litt ned på siden er det tre barn Hansen født av mor 'Petteys'. En av dem heter Hans W.Dette samsvarer med opplysningene fra US Veterans Cemeteries der Banna A's mann er notert som 'Hans W Sr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Merkelig; jeg har ikke klart å gjenfinne familien i 1930, men ved å 'fotfølge' barna finner jeg noe intersant her: [url="http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?db=mnbirth&so=2&gsfn=arilee&gsln=hans*&sx=&gsco=1&gspl=1%2c+&year=&yearend=&sbo=0&rank=0&prox=1&db=&ti=0&ti.si=0&gss=angs-g&o_iid=21416&o_lid=21416&o_it=21416>LenkeDette er den eneste Arilee Hansen jeg finner. Kanskje et svakt spor, men det interesante er at hun øyensynlig dukker opp igjen i California:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Korreksjon til innlegg 3:Det var fire barn Hansen/Petteys:View Record Arilee E Hansen 13 Feb 1923 Female Petteys Alameda View Record Hans W Hansen 27 Sep 1920 Male Petteys Alameda View Record James P Hansen 6 Jun 1924 Male Petteys Alameda View Record Richard Otto Hansen 1 Jun 1926 Male Petteys AlamedaMen hvorfor finner jeg dem ikke igjen i 1930? Moren med det spesielle navnet Alma Banna / Banna A. burde jo være grei å finne - vi vet jo også sikkert at hun levde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Det er enkelt å sjekke om jeg er på villspor: Send meg en epost på torelisa@online.no så skal du få et telefonnummer i USA av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Mange takk for hjelpen, det var jo en hyggelig nyttårs overraskelse å få svar på denne! Ettersom jeg ikke abonnerer på ancestry, får jeg ikke tilgang til alt du henviser til i lenkene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Vurder om det kan være noe å gå videre på. Send meg eventuellt en epost så kan jeg om ønskelig sende deg noen image'er + telefonnummeret (6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Familien er reg. med efternavn Hensen i Census 1930 Alameda Co Oakland CitySer ut som det er to barn tilTil Tor Rustad: Jeg klarer ikke å tyde det siste navnet Kan du være snill å se på det ?Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Flott Solveig!Jeg leser navnet som Hans W.Om du søker på Hensen i Almeda får du opp hva ancestry har lest det til; Hans W.LenkeFamilien består altså av Hans W sr, Banna A(lma), Arilee, James P., Rivhard J., June og Hans W (jr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Inger;send meg en e-post på torelisa@online.no eller to-ru@online.no!Saken er løst! Jeg har akkurat snakket med en av Hans W sr og Banna's døtre; 82 år gammel, høres ut som 18!Hun er spent!Dette er morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger J Elsebø

Takk til Tor og Solveig for god hjelp. Jeg har nå fått kontakt med en etterkommer av Hans William Hansen i California.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.