Gå til innhold
Arkivverket

[#12884] Karl Ludvigsen, Ringsaker?


Gjest Rune Viken
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Viken

Er det noen som kan gi meg opplysninger om far og mor til Karl Ludvigsen f.22.10.1899, død.18.03.1969, begravet på Ringsaker kirkegård. Moren skal vist hete Kristine ? Faren vet jeg ikke. Han var i Ringli, Ringsaker ved 1900-tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg antar dette er den rette: KARL ROAR, født 22.10.1899, døpt 21.01.1900, 'uekte' barn av ungkar, dagarbeider Ludvig Olsen og tjenestepiken Kristine Kristiansdatter. Hun på Stolpestadeie, han på Hove, begge født 1879. Faren hadde fått sønnen Oskar med Tjenestepiken Severine Olsdatter året før. Der står et annet fødselsår på barnefaren - 1871 (Ringsaker Mini 17 1891-1902 4/11 p.113 no.5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Viken

Takk Geir. Men moren Kristine Kristiansdatter, Hvor mange barn hadde hun og hvem er fedrene? Huff huff Hørte at det muligens er 5 barn med 4 federe. kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hans Myhre

Hei Rune, det kan være litt komplisert fordi det er flere Kristine Kristiansdatter som får barn på samme tid. Men: Karl Roar er den første, Aslaug i 1902 med Anton Simensen, Agnes i 1904 med Kristian Mikkelsen og Reidar i 1907 med Anton Nilsen.Det som gjør ting litt usikre her er hennes alder som varierer litt og at antallet Leiermaal ikke er oppgitt konsekvent eller er feil, noe som er værre å bevise. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.