Gå til innhold
Arkivverket

[#12888] Søby, Elverum


Gjest Olaf Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Hansen

Søker etter aner til Martine Søby, f 22.11.1869. Hun var gift med Nils Gundersen Søby, f. 14.5.1870 Elverum. De bodde på Granberg. Hans foreldre var Gunder Nilsen f 1836 og Maren Olsdatter f 1842. De bodde på Søby. Ønsker også flere opplysninger Nils' aner. Også interessert i hvor en kan finne info fra disse stedene på den tiden det gjelder.På forhånd takkOlaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

HeiNils Søby (1870-1942) var min oldefars bror. Jeg har i flere år gransket denne slekta, dvs. Gunder Nilsen (1836-1928) og Maren Olsdatters (1842-1910) for- og etterslekt. Når det gjelder etterslekta, har jeg en tilnærmet komplett oversikt med over 850 etterkommere (foreløpig oppdatert fram til 2001). Nils og Martines etterslekt utgjør den største enkeltgreina med over 220 etterkommere. Planen er å utgi en slektsbok om ”Søby-slekta”.Når det gjelder Martine Pettersdatter Søby (1869-1936), kan jeg opplyse at hun var datter av Petter Mortensen Lindberget, f. 14.09.1845, d. 03.03.1901, og hustru Annette Nilsdatter, f. 19.04.1840, d. 15.06.1931.Du kan få flere opplysninger hvis du sender en e-post til: rismyhr@netcom.no(Jeg regner med du er en slektning av Jorunn Granberg f. Hansen som bor på Skjervøy, tidl. gift med Rolf Granberg, Nils og Martines oldebarn. Stemmer det? Jeg snakket med Jorunn på telefon seinest for en uke siden.)mvh Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.