Gå til innhold
Arkivverket

[#12901] Henrik Olsson f. 1802 i Kinn, S&F.


Gjest Ådne Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Ådne Tveit

Den 11.01.1803 blir Henric Mathias Olson døpt i Kinn. Kan dette være far til Lars Hendrichsen, f. 30.11.1830 i Kinn? Eller er en annen Hendrick Olsson Lars' far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gisle Hersvik

Veit ikkje om du allereie har studert dette, men ved søk i Fylkesarkivet i SF sine baser fann eg[url="http://www.emigration.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbvigde&page=1&sql=low%5Fprestegjeld+like+%27kinn%25%27++AND+low%5Fbrudgom%5Fforenamn+like+%27hen%25%27++AND+low%5Fbrudgom%5Fetternamn+like+%27ols%25%27+++ORDER+BY+low%5Fbrudgom%5Fforenamn%2C+low%5Fbrudgom%5Fetternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=0>LenkeKan dette vere den same Henrich Matias Olss. som du spør etter og som er døpt i 1803? Det skulle i alle fall stemme bra med dato (om han var frå Kinn).Ved søk på borna deira kjem desse fram:Bertel Johanes Henrichs. 1827 Henrich Olss., Trone Nilsd. NorebottenRasmus Olai Henrichs. 1829 Henrich Olss., Throne Nilsd. NorebottenInger Lovise Henrichsd. 1831 Henrich Olss., Trine Nielsd. NorbottenOleane Johanne Henrichsd. 1834 Henrich Olss., Throne Nilsd. NorbottnNelle Malene Henrichsd. 1837 Henrich Olss., Throne Nielsd. NorbottenPernille Henrichsd. 1840 Henrich Olss., Throne Nielsd. NorbottenHenrik Henriks. 1843 Henrik Olss., Throne Nilsd. NordbottenOlai Henriks. 1846 Henrik Olss., Throne Nilsd. NordbotnDå skulle det tyde på at det er ein annan Henrich Olss. som er far til Lars Hendrichsen (Lars som du refererer til er døypt i Aurland ifølge denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ådne Tveit

Ja, du har rett, Gisle. Grunnen til at jeg trodde at det var denne, var at jeg ikke fant andre 'Henrik' i Kinn hvor datoene passet. Men nå har jeg funnet svaret, det er Henrik Danielsen som er far til 'min' Lars Henriksen, det var uoverenstemmelser mellom DA og fylkesarkivet i S&F her.Men som du ser, er det ikke flittige svar på spørsmål fra denne delen av S&F, i forhold til andre distrikt jeg følger med på. Det var derfor jeg kontaktet deg direkte, det ser ut som om du er blant de svært få som interesserer seg for Bremanger og Kinn.Jeg har mange andre uløste spørsmål herfra, vi kan komme tilbake til dette. Ta den tiden du trenger med mailen, det går mot lysere tider og de neste 4-5 månedene er det mindre fokus på fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.