Gå til innhold
Arkivverket

[#12919] Kr.sund / Tromsø - Normann, Mack, Lyche, Totthammer


Gjest Einar Aasprong
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Aasprong

Noen som har tilleggsopplysninger om følgende personer:1. Peder Lyche, f. i Tyskland, innvandret til Norge. Sitat fra slektstavle ca. 1930: 'Konsul Nic. Knudtzon, Hansen i Vaagen og P. Lyche var de første som sendte klippfisk til Spanien fra Kr.sund N. - Kapteinen het Ole Helsing:' Peder hadde antagelig sønnen Hans Kristiana. Hans Kristian Pedersen Lyche gift 20 april 1781 med Martha Kristina Steffensdatter Sellichen (kan hende datter av Steffen Arentsen Segelken, f.1727 i Bergen). De hadde igjen sannsynligvis 5 barn. (Har ikke kontrollert dette enda).i) Anna Christina Hansdatter Lyche, gift 15 august 1802 i Kristiansund med Martinus Normann. (hadde bl.a. barna Maren Grøn f.1806, Hans Christian f.1807, Martinus Andreas f.1808, Cathrine Helene f.1817) ii) Johan Petter Hansen Lyche, f.1783 gift 28 desember 1808 i Kristiansund med Berit Margreta Pedersdatter Myrseth. iii) Christina Hansdatter Lyche, gift 28 desember 1810 i Kristiansund med Sivert Hansen Totthammer. iv) Per Lyche, d. ugift v) en datter gift Mack.Den siste datteren har jeg ikke klart å bekrefte, men jeg har bl.a. sett en Maren Grøn Normann f.1820 oppgitt å være gift Mack så det kan jo igjen være snakk om en generasjonsforskyvning i de gamle slektspapirene.Er takknemmelig for opplysninger knyttet til alle personer nevnt her.EAa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H. Thingvold

Min farmor var født Lyche, datter av Peder, sønnesøns sønn av Hans Kristian. Dette i følge papirer etter min onkel Ludvig Thingvold som har gjort en god del slektsgransking. Imidlertid er det en del uoveresstemmelser her og der som må gås nærmere etter. Jeg kan sende deg det jeg har hvis jeg får e-post adressen, så kan vi vel se på det begge. Min adresse er: kthingvo@online.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Dette var en hygelig overaskelse. Jeg er etterkommer av Petter Bernhard Lyche en bror av din oldefar Peder Lyche. Sender deg en e-post.mvh Einaraasprong@chembio.ntnu.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.