Gå til innhold
Arkivverket

[#12920] Anne Marie Olsdtr F.20.3.1821 Eeg ? Hoff i Solør


Gjest Britt Ringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Ringstad

Leter etter min oldemor Anne Marie Olsdtr.Født 20.3.1821 som kom fra Hoff i Solør.Da hun skulle gifte seg i Åmot leverte hun attest fra Hoff. Hun ble gift med Morten Ottersen som kom fra Elverum, men jobbet og bodde i Åmot.Hvor i Hoff kom Anne Marie Olsdtr fra ? Hvem var hennes foreldre ? Er det noen som kjenner til dette ? På forhånd takk !Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg finner ingen Anne Marie Olsdatter i Hof født angitte dato. Det hadde vært fint om du ga alle opplysningene, her kunne det kanskje være en hjelp med dato for attest (alternativt når den er registrert), hvor du har funnet den (utreise eller innreise) og hva som står i teksten). - NB! Selvsagt kan jeg ha oversett henne i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Geir . Takk for svar. Beklager en feil Anne Marie var ikke min oldemor, men tipp oldemor. Mine opplysninger har jeg fått av Ola Klefsås, der han skriver at attestene for vielse er levert 15.11 - 17.11 1841. De giftet seg 30.11 1841. Ved vielse er anført at Anne Marhea levert attest fra Hoff. Skal kontakte Ola og høre om han kan sjekke dette en gang til. Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Hof kirkebøker fra denne tiden er ikke blant mine favoritter. Jeg forsøkte forgjeves å finne en Anne Ma®t(h)ea Olsdatter, født 1811 eller 1821. Jeg så også etter blant de konfirmerte også uten resultat. Tror du må håpe på at Arild Kompelien eller en annen bedre kjenner av området enn meg, leser dette. (Hvor har du fødselsdato'en fra, er den oppgitt da hun døde, hva står i tilfelle om fødested?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Etter raskt overblikk kan jeg heller ikke finne henne hverken med tanke på 1811 eller 1831.Står det uttrykkelig at det gjelder Hof i SOLØR? Det finnes jo flere Hov, Hof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei igjen ! Takk til Geir og Arild for svar.Venter på svar fra Ola om han kan sjekke dette ut igjen om Anne Marthea virkelig kom fra Hoff. For ved vielse hadde det stått at hun hadde levert attest fra Hoff. 1831 kan det ikke være for den første datteren er født 22.11.1841 Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.