Gå til innhold
Arkivverket

[#12939] Bybud i Kristiania Martin Syversen f. 1849 - var han av sørlandsætt?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Martin Syversen var født i 1849, og døde ett eller annet sted mellom 1892 og folktellingen i 1900. Gift med Hanna Mathea Markussen f.1859 i Kristiania. Hun var i 1900 enke og bosatt med sine barn I Østgårdsgate 36. I 1865 bodde det en Martin Syversen i Drøbak (Solbergfjerdingen Frons Frogn Sogstigrund )Kan dette være min Martin?Gunder Syversen Skipper g 48 m ArendalThrine Thørkildsen Kone g 46 k AasMathea Syversen d ug 22 k FronGustaves Syversen s Matros ug 20 m FronMARTIN SYVERSEN s Matros ug 16 m Fron I 1875 er Martin vekk, kanskje han er på sjøen.Gunder Syversen m hf g Huseier 1817 Holt Sogn Pr. bThrine Syversen k Hans Kone g 1820 Kroer S. og Aas Pr. bGustavus Syversen* m Deres Søn ug Styrmand 1846 Froen S. bNils Isaksen m Deres Søn g Skibsfører %Skibsmandskab% 1838 Langesund bCesilie Isaksen k Isaksens Kone g 1839 Fron bThora Isaksen k Deres Datter Forsørg. af Forældr. 1865 Drøbak bGunerius Isaksen m D. Søn Forsørg. af Forældr. 1868 Drøbak bBendikte Isaksen k d Forsørg. af Forældr. 1870 Fron bNelly Isaksen k d Forsørg. af Forældr. 1872 Fron b!! Isaksen* k d Forsørg. af Forældr. 1875 Fron b Et udøbt BarnEt bybud, var det det samme som et postbud, eller et ...bybud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har også i 1865 Marthin Syvers. 17 år f. Høland og Martin Syvers. 17 år f. Spydeberg. Begge tj.folk.Du bør nok finne ekteskapet for å finne hvem han var. Det er jo en sjanse for at de ble gift rundt 1881 for da ble deres eldste barn født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

De ble gift i 1877 (jfr. tema 12900). Den Martin jeg har funnet i Drøbak er jeg usikker på som sagt. Ingen av navnene i familien der går igjen i min familie. Kanskje noen av de du har funnet passer bedre inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Denne karen kan være litt interessant. Min oldefar het Harald, og hans sønnesønn Tore.MARTIN SYVERSEN, Christening: 14 OCT 1849 Spydeberg, Father: SYVER THORERSEN,Mother: GUNILD MARIE HARALDSDR. Men jeg må som sagt først finne ut hva som står ved Martins giftemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.