Gå til innhold
Arkivverket

[#12941] Mons Olai Herberg, f: 11.03.1851 i Stange på Hedemarken. min oldefar!!!


Gjest Tor Dale Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Dale Svendsen

Har funnet ut følgende:Gården Homerstad, i Stange. Kristian Herberg, gårdbruker, lærer og kirkesanger f.15.05.1817 hustru:Karen f. Heggenhaugen f.17.08.1820. I 1865 er disse barna nevnt: Georg Mathias 17 år, Mons Olai, 15 år, og en pleiesønn, Ole Mikelsønn, 15 år.Også bor Kristians mor, Marte Johnsdatter 78 år der. 1900 tellingen på Korslund i Stange viser: Georg Herberg, kirkesanger og lærer f. 1849 hustru. Kristine Herberg, f. 1847.Barn: Kaspar f. 1881, Gudrun f. 1881, Karen f. 1885 Margit f. 1887.Er veldig interessert i alle oplysninger om denne slekten både før og etterslekt. Er det flere søsken feks?? Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Dale Svendsen

Må bare tilføye, at min oldefar Mons Olai f. 1851 og hans etterslekt har jeg for det meste klart. Men om resten av slekta er det tynt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Georg Mathias ( 19.05.1849 - 16.11.1933 )(feilaktig fødselsdato i Stange bygdebok), kirkesanger, er eneste søsken jeg har til Mons Olai. Hans etterslekt har du også? Faren Christian Pedersen har jeg født 15.04.1817, døpt 20.04.1817 (Ringsaker). Jeg får sjekke dette imorgen også moren Karen Monsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Dale Svendsen

heisann og takk!!! jeg har kun etterslekt etter Mons Olai. vet ikke noe om de andre i slekta.... Er kjempe glad for alle opplysninger, både fremover og bakover!!! Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette blir nok for detaljert for folk flest, skriv direkte til gkb@c2i.net så skal du få hva jeg har, det er ikke så omfattende som jeg trodde, men litt noe tror jeg du nok kan finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kåre   Larsen

Jeg har tilgang til 11 ringpermer med slektsopplysninger som er samlet av Kristian Olaf Herberg, Mons Olai sin sønn født 3.12.1887. det er et enormt materiale som blandt annet inneholder Mons sin levnetsbeskrivelse,dersom du har konkrete spørsmål hjelper jeg gjerne. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest tor dale svendsen

hei Kåre. dette var veldig spennende, var for noen år siden i kontakt med Liv Krabbe Jacobsen. Hun fortalte at hennes far hadde samlet endel stoff om slekten, det er vel kanskje det stoffet du har tilgang til? Er jo ikke så langt unna heller er i Vestfossen, er iallefall veldig interessert i hva som er i de permene. Har samlet endel, men er alltid på jakt etter å kunne supplere. Mvh. Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.