Gå til innhold
Arkivverket

[#12944] Hvordan finne person som bodde på kjent adresse i Oslo i 1931?


Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Jeg har funnet noen halvsøsken av min farfar i kirkebøker, og har funnet at en bror bodde i Seilduksgaten 4 i Oslo ved min oldefars død i 1931. Denne broren var født i 1873. Hvordan kan jeg finne ut mer om ham, og finne fram til etterkommere? Jeg har søkt på Seildugsgate 4 i ft-1900, men da er han ikke der. Finner ham i det hele tatt ikke i ft-1900. Mannen heter Johannes Albert Eberhardsen, men skrev seg som Albert/Alb. Eberhardsen i 1931. Noen som har tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Du må ta kontakt med byarkivet, enten ved personlig fremmøte eller ved en hyggelig liten mail/telefonsamtale. Så ber du dem gå inn i de (nesten) årvisse kommunale folketellingene for Oslo på riktig adresse til riktig tid. Da får du vite hvem personen bodde sammen med, når de kom til stedet etc. etc.Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per  Håkon Christiansen

Samme oppskrift, men gå bakover i tellingene. (Litt arbeid er det jo, men med passende intervaller burde det gå greitt.) Tidspunkter for flytting og forrige adresse pleier å stå i tellingene, det gjør det lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Visste ikke at det fantes en slik mulighet, takk for tipset! Men jeg har faktisk allerede vært i kontakt med Oslo Byarkiv, som skal slå opp både telling -29 og -31. Nå venter jeg på kopi av navnelister for adressen. Mvh. Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.