Gå til innhold
Arkivverket

[#12954] Får ikke opp annet enn gården Haslum i Bærum FT1900


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

Hei Gode HjelpereVed inngang på FT1900, Akershus, Bærums, gård begynner på 'SK', markering av '3 Skui' kommer jeg til gården Haslum, Drengestuen.Nå var forsåvidt Haslum den neste jeg skulle søke opp, men også resten av gården - og jeg skulle så gjerne ha sjekket Skui.Er det noe feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Når du har foretatt et valg, men likevel blir ført til første gården i listen betyr dette at gården du valgte var ubebodd. Du kan kontrollere dette ved å gjøre et søk på personer med gårdsnavn 'skui' på landsomfattende søk og du vil se at du ikke får opp noen treff i hele Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Årsaken er nok heller at Vestre Bærum mangler i FT-1900 (i følge dokumentasjonen). Sannsynligvis er hovedlisten for tellingskretsen bevart, slik at gårdsnavna (og antall beboere?) er bevart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Takk til dere begge. Ketil Firing Hansen har nok rett her, for jeg er rimelig sikker på at gården var bebodd...Jeg burde selvfølgelig ha tenkt på 'mankolisten'...Det falt meg heller ikke inn å tro at DA hadde en så 'dårlig' løsning på søk på registrerte, men ubebodde gårder. Da burde man vel få beskjed om det - alternativt få headingen uten folk - og ikke uten varsel bli sendt til en helt annen gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Heilt samd med Tom. Det sår på lista over ting som skal ordnast. Men eg må innrømma at nett no stikk kvalitetsreformen til Clemmet av med for mykje tid. Bra tiltak, forresten, kvalitetsreformen. Men det er som med DA, det kjem ikkje automatisk ressursar inn sjøl om tiltaket er godt. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Har det vært sånn i 5 år så kan vi vel leve med det en stund til?Så ikke få mavesår (eller det som verre er) av den grunn, Jan, vi vil gjerne ha deg oppegående i mange år til!Du og dine gjør en kjempejobb som vi alle setter stor pris på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.