Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Olle Elm

[#12970] 'Du har ikkje gjort noko utval. '

Recommended Posts

Guest Olle Elm

Hej, Nu har jag återigen kört fast. Beskriver punkt för punkt för att ni skall förstå. Så här gör jag:- Går till http://www.arkivverket.no - Väljer där Digitalarkivet - Väljer ex vis [Folketelling] 1900 - Fyller i ex vis Løgman och ställer in valet på Etternavn och låter fliken lik vara kvar - Väljer något alternativ på: For fødselsår ta med: - Trycker sedan på knappen Hald framNu får jag svaret: Du har ikkje gjort noko utval.Vad gör jag för fel? Har bredband 2,5 MB, superdator men ocksåp brandvägg.Tacksam för hjälp så att Folketellingarna alltid fungerar för mig.Vänligen, Olle Elm

Guest Jan Oldervoll

Fordi det ikkje finst nokon Løgman i teljinga. Prøv i staden med Børjar på løg og du vil sjå. No kan det tenkjast at det finst nokon Lögman i teljinga. Me har eit problem ved at svensk ö ikkje kjem med.

Guest Olle Elm

Hej Jan, Nu är det pinsamt - detta borde jag ha klarat! Men jag får ibland för mig att jag är större teknisk idiot än jag är ...och ropar på hjälp innan jag prövat ordentligt ..Men, jag får väl säga som jag gör i mitt arbete som organisationskonsult: 'Att skämmas är ingen arbetsuppgift - nu går vi vidare och jobbar med huvuduppgiften'. I det här fallet forskningen. Tack Jan! Vänligen, Olle

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.