Gå til innhold
Arkivverket

[#12970] 'Du har ikkje gjort noko utval. '


Gjest Olle Elm
 Del

Recommended Posts

Gjest Olle Elm

Hej, Nu har jag återigen kört fast. Beskriver punkt för punkt för att ni skall förstå. Så här gör jag:- Går till http://www.arkivverket.no - Väljer där Digitalarkivet - Väljer ex vis [Folketelling] 1900 - Fyller i ex vis Løgman och ställer in valet på Etternavn och låter fliken lik vara kvar - Väljer något alternativ på: For fødselsår ta med: - Trycker sedan på knappen Hald framNu får jag svaret: Du har ikkje gjort noko utval.Vad gör jag för fel? Har bredband 2,5 MB, superdator men ocksåp brandvägg.Tacksam för hjälp så att Folketellingarna alltid fungerar för mig.Vänligen, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Fordi det ikkje finst nokon Løgman i teljinga. Prøv i staden med Børjar på løg og du vil sjå. No kan det tenkjast at det finst nokon Lögman i teljinga. Me har eit problem ved at svensk ö ikkje kjem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Hej Jan, Nu är det pinsamt - detta borde jag ha klarat! Men jag får ibland för mig att jag är större teknisk idiot än jag är ...och ropar på hjälp innan jag prövat ordentligt ..Men, jag får väl säga som jag gör i mitt arbete som organisationskonsult: 'Att skämmas är ingen arbetsuppgift - nu går vi vidare och jobbar med huvuduppgiften'. I det här fallet forskningen. Tack Jan! Vänligen, Olle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.