Gå til innhold
Arkivverket

[#12973] Otteraa, Skånland, Troms - Hvem var Søren Samuelsens andre hustru?


Gjest Henry N. Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Henry N. Nilsen

Søren Samuelsen, f. 1790 Otteraa, Skånland, død samme sted 1838 ble enkemann i 1825. Han ble gift andre gang mellom 1825-1830. Hva het hans nye hustru, når født og hvor. og når ble de gift? I det nye ekteskapet fikk de bl.a. barna: Johan Marinius, f. 1831, Søren, f. 1836. Alle opplysninger (også om barna) mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martha Schj. Kind

Hei Henry, ifølge 'Folk og slekt i gamle Trondenes': var Søren Samuelsen gift II gang i 1829 med Stina Bergitte Hansdt. Harr (1801 - 1837), datter av Hans Rafaelsen Harr og Marta Johnsdt., Lavangen S. De fikk 4 barn: a) Johan Martinus f. 1830 g. 1861 m. Anna Fredriksdt., b) Mette Margrete Serine f 1831, c) Hans Ingebrigt f. 1833, d) Søren (1836 - 1890) g. 1864 m. Anne Hartvigsdt., bosatt Lavangen S. Håper dette er til hjelp for deg, er selv av Harr-slekta. Vennlig hilsen Martha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henry N. Nilsen

Jeg vil takke for veldig raskt svar på mitt første innlegg i brukerforumet. Det var veldig nyttige svar jeg fikk. Det er min kones morslekt fra Lødingen og Skånland (Trondenes) jeg nå arbeider med. Min svigermor Ruth Olsen, gift Wangen kommer fra Gibostad. Hun var datter av Simonette Sofie Johansen, f. 1/9-1863 og Mads Olai Bernhof Olsen, f. 27/3-1861. Simonette er d.a. Johan Sørensen og Mads er s.a. av Anne Sørensen. Mvh Henry N. Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martha Schj. Kind

Hei Henry, bare hyggelig å kunne hjelpe. Er selv fra Evenskjer i Skånland kom., og har en god del av slekta derfra. mvh Martha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.