Gå til innhold
Arkivverket

[#12978] Aamund Espedal, Aalgaard, Stavanger.


Gjest Stein Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Eriksen

Hei.Jeg leter etter Aasmund Espedal ( Osmund ) f.25. mars 1884 fra Aalgaard ved Stavanger i FT1900, men finner han ikke.Kan noen hjelpe meg ?Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ålgård ligger noen km øst for Sandnes E39 går gjennom sentrum,vil tro det er/var Gjesdal komune. I Ft 1900 er der i Fossan 1129 en Åsmund Torsteinsen f 1884. Har du noe patronymikon eller oppkallingsnavn som kan passe til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei Sigbjørn.Skjønner ikke helt hva du mener jeg, men kan du sjekke denne linken her:Lenke Osmund Espedal var gift med min farfars søster, Astrid Ericsen. De emigrerte til USA, der de drev en fotoforretning.Vet ikke så mye mer.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Osmund T(orsteinsen) Espedal, f. 1884, emigrerte til Washington, USA i 1909: LenkeDet ser ut som han reiser til New York i 1923.Det er nok samme kar som er på Espedal, Forsand i FT1900. Men er det fotografen i Washington 1948?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Osmund Espedal død februar 1979 i Europa.Kan det stemme? I Hoqiam Grays Harbor var der en Mikal A Espedal f 2 juli 1886 Hinna(Hinna hører vel til Stavanger nå).Denne Mikal giftet seg 1912 med Gena Louise Thomphson. Disse to Espedalgutta var kansje i slekt? Hvor har du Aalgård fra? Politistasjonen i Stavanger brant i 1929-derfor er det bare rekonstruksjon av utvandrerlistene. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei Sigbjørn.Takk for engasjementet ditt.At Osmund Espedal var fra Aalgård har jeg bare hørt i fra slektninger jeg har vært i prat med. At han var født i 1884, er også noe jeg bare har hørt.Jeg vet at han giftet seg med Astrid Emilie Ericsen f. 9. februar 1892, Sandefjord, og at de emigrerte til USA. ( hennes søster Kaspara Ida Ericsen, f. 1889, og hennes bror Rolf Eric Ericsen, f. 1896, Christiania, emigrerte også ).Fra Familysearch:Astrid ESPEDAL Birth Date: 9 Feb 1892 Death Date: May 1975 Social Security Number: 538-05-7547 State or Territory Where Number Was Issued: Washington Death Residence Localities ZIP Code: 90720 Localities: Los Alamitos, Orange, California Rossmoor, Orange, CaliforniaogOsmund ESPEDAL Birth Date: 25 Mar 1884 Death Date: Feb 1979 Social Security Number: 320-05-6197 State or Territory Where Number Was Issued: Illinois Actual Death Residence: Europe Death Residence Localities ZIP Code: XX703 Localities:Jeg vet at Osmund og Astrid var på besøk her i Norge på begynnelsen av 60-tallet. Det har jeg bilder av. Har du noen tips om hvor jeg kan begynne å lete ?Vet du hvordan jeg kan finne ut hvor de giftet seg ?Dette var kanskje ikke mye å komme med.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.