Gå til innhold
Arkivverket

[#12987] Census 1900 MIN


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Nyskjerrigheten driver en til så mangt.. Da min brors oldefar Edvard Julis N. Rustad emigrerte (fra Ø.Toten) til USA 1 mai 1869 reiste han ilag med en Mathias Tostensen Rustad (Ø.Toten) f. ca 1826, yrke snekker. iflg. Digitalarkivet, utvandrede, var han ugift, dette er feil: Hans kone Oline Evensdatter f. ca 1829 og datteren Tonette f. ca 1856 reiste iflg opplysninger fra Dokumentasjonssenteret på Kapp;Ø Toten etter i 1871. Rustad-navnet tror jeg Mathias 'tok' da de reiste - jeg har i hvert fall ikke klart å knytte han til navnet på annen måte.(I FT 1865 er han heller ikke knyttet til Rustad) Uansett hvor mye jeg har lett - ikke minst i 'Nordmenn i US-Census 1880 - jeg har ikke funnet annet enn en MATHIAS T. RUSTAD hos Genealogy.com, Census 1900, MIN. Er det noen som har tilgang der?? (har også lett under etternavnet Tostensen med alle varianter av skrivemåten..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jaja, så du og din bror har forskjellig oldefar dere da? Det er ikke rart slektsforskning blir spennende :o)Jeg tror den Mathias du fant i 1900 er 'din'. Han bor sammen med sin Olina E. og resten er sånn noenlunde det samme. Ingen etterkommere tror jeg, hun hadde født 2 barn, ingen var i live...Det står at Mathias Rustad var f. feb. 1829, i N. av N. foreldre, han var day-laborer. Oline var f. i august 1829, i N. de leiet sitt hjem.RUSTAD, MATHIAS T. Date of Death: 06/01/1923 County of Death: CertID# 1923-MN-020050Dette er nok dinHan ble utgammel: Rustad, Matthew View Image Online Age: 91 Year: 1920 Birthplace: Norway Roll: T625_835 Race: White Page: 9A State: Minnesota ED: 132 County: Hennepin Image: 612 Township: Minneapolis .---------------I 1920 bodde både Mathias og Oline på Ebenezer old Peoples home i Minn. ----------------Du får si ifra dersom du vil ha detaljer, jeg har det litt trabelt om dagen. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk Laila.Ha-ha ..tastaturet løp løpsk for meg i første innlegg: Det skal stå: min oldefar's bror...... Forøvrig; en skal aldri føle seg trygg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Dersom oppslag i denne censusen er mulig, skulle jeg gjerne vite om følgende finnes der. De levde i 1880 i Winnebago City, Faribault i Minnesota, USA (Norwegians living in Minnesota 1880 Census - 20091):Daniel Skinner (født ca. 1848 i NY)Anna Amalie Michaelsen Skinner født 1853 i VadsøCharles W Skinner f. 1879 i MinnesotaJessie L Skinner f. 5.12.1880 i MinnesotaPå forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.