Gå til innhold
Arkivverket

[#12990] Karen Torgersdatter,Linderud-Bendixby- Sætersberg i Modum. Buskerud


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

HeiHåper det er noen der ute som kan hjelpe meg med Karen Torgersdatter.Hun var født på Linderud gårs i Modum av forekdrene Torger Knudsøn og Helge(a)Andersdatter. Hun ble første gang gift med Thore/Thoere Christophersøn på Bendixby. På Fammilysearch har jeg funnet dem gifte den 13 Juni 1723 men jeg får ikke frem noen barn. Er det noen som kan ta en titt i Modumboka for meg? Senere blir hun gift med Ole Sørensøn. Fikk de noen barn? Så finner jeg ei Karen Torgersdatter begravet den 20 Feb. 1735 fra Sætersberg, under Buskerud gård men er ikke sikker på om dette er min Karen. Er lenket innendørs av en forkjøelse så om noen kan ta en titt i Modumbøkene for meg blir jeg glad.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

På Familyseach fant jeg disse barna med foreldre Karen og Thore:1. Christopher Toresen Bendiksby Pedigree Male Birth: Christening: 26 SEP 1723 Modum, Buskerud, Norway Death: Burial: 2. Knud Toresen Bendiksby Pedigree Male Birth: Christening: 21 MAY 1725 Modum, Buskerud, Norway Death: Burial:3. Anna Toresen Bendiksby Pedigree Female Birth: Christening: 26 DEC 1728 Modum, Buskerud, Norway Death: Burial:4. Ole Toresen Gravstad Pedigree Male Birth: Christening: 26 MAR 1731 Modum, Buskerud, Norway Death: Burial:5. Siri Toresen Tandberg Pedigree Female Birth: Christening: 19 FEB 1733 Modum, Buskerud, Norway Death: Burial:6. Tore Toresen Bendiksby Pedigree Male Birth: Christening: 02 SEP 1736 Modum, Buskerud, Norway Death: 1752 Burial:------------------------------------------------- I tilegg fant jeg en annen sønn som innsenderen tydligvis ikke vet hvem som er faren:Helge Olsen Bendiksby Male Birth: 1743 Modum, Buskerud, NorwayParents: Father: Tore Christophersen Bendiksby Family Father: Ole Sorensen Hulbaek Family Mother: Karen Torgersen LinderudMulig at dette er samme personene som noen omtaler som Søren istedetfor Helge, men så er jo dette Familysearch også .... Eller kunne de være tvillinger? ---------------------------------------------Karen ser veldig levende ut etter din dødsdato ....., men noen kan sikkert gi deg fakta fra boka du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

I følge Modums historie VI døde Karen Torgersd. Bendiksby i 1763. Da første mann Tore døde i 1736 (det står 1738) satt hun igjen med 6 umyndige barn. Karen ble 2. gang gm Ole Sørensen f 1709, død 1756. Hun hadde en sønn og en datter med Ole. Det står lite om barna til Karen i boka, men den eldste, Christoffer, overtok Bendiksby. Knud Toresen overtok sannsynligvis en del av Lobben, mens søstra Siri ble gift på et annet bruk på Lobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.