Gå til innhold
Arkivverket

[#12992] Fallne i 1. og 2. verdenskrig


Gjest Eva Hjelen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Hjelen

Jeg vet jeg har sett en link til en oversikt over fallne i 1. og 2. verdenskrig - men jeg finner den ikke igjen - kan noen hjelpe. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hjelen

Jeg er på jakt etter grandonkel Anders som falt i 1. verdenskrig i Normandie. Jeg mener å ha sett her på debattforumet en (amerikansk) link som viste falne i 1., 2. verdenskrig, og senere amerikanske kriger. Barnefødt som Anders Pedersen Havnvik, bestefar mente han tok navnet Andrew Wiick, falt 26. september 1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Eva Hjelen

Alt faller på plass etterhvert ... om ikke akkurat med en gang. Jeg har funnet min grandonkel Anders (Andrew Wik)! På internettsiden 'American Battle Monuments Commission' går det det an å søke på (amerikanske) falne i 1., 2., Korean War og 'Other Burial Listings'. www.abmc.gov/cemeteries Mvh - Eva Hjelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

WWI, WWII, and Korean War Casualty ListingsName: Andrew Wik State Registered: WashingtonDeath Date: 27 Sep 1918 Cemetery: Meuse-Argonne American Cemetery Cemetery Burial Plot: Plot G Row 2 Grave 10 Cemetery City: Romagne Cemetery Country: FranceWar: World War I Title: Private First Class, U.S. Army Rank: Private First Class Service: U.S. Army Division: 362nd Infantry Regiment, 91st Infantry Division Data Source: World War I Honor Roll-Er det dette karen f. i Aure?World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Andrew Wik City: Not Stated County: Snohomish State: Washington Birthplace: Norway Birth Date: 16 Sep 1889 Race: Caucasian (White) Roll: 1992016 DraftBoard: 2

bilete6000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hjelen

Hei Hanne Line. Det stemmer - dette er min grandonkel Andrew. Jeg har nå nøstet opp hans ferd i Usa, og militære endelikt - med gravstedet i Frankrike. En mangeårige leting er endelig på plass. Forøvrig har jeg nok en gang konstatert at internett er et fantastisk medium :-) Det er det utruligste en kan finne ved google på variasjoner av navn og sted og nøkkelord. Grandonkel begynner å bli godt dokumentert. Jeg ville med å legge ut adressen til 'American Battle Monuments commission', avslutte mitt spørsmål her i Webdebatt stilt for fem år siden. Alt lar seg løse - etterhvert. Takk for innspill Hanne Line. Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.