Gå til innhold
Arkivverket

[#13002] Folketellinger for Iowa


Gjest Liv Biseth Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

Jeg har hatt et innlegg tidligere (se 11521),men prøver igjen.Mathilde Henriette Arnesen emigrerte til Iowa 1. juni 1906. Hun sto på emigrasjonsprotokollen for Christiania, men ingen notat under Ellis Island. Hun ble gift Hansen før 1916.Fredrikke Severine Arnesen, Mathildes søster, emigrerte fra England til Iowa 23. april 1909. Jeg fant henne under Ellis Island. Bestemmelsesstedet var Cedar Rapids hvor søsteren bodde. Hun ble gift med Charles Nelson før 1916.Er det noen som har anledning til å se på folketellingene 1920 og 1930 om søstrene med familie befinner seg i Iowa? Vennlig hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du finner Mathilde på Ellis Island 12. juni 1906. Navnet er stavet Mathilde Armesen (med m). Bilde av manifestet er dessverre ikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

YES! Jeg fant følgende:1920 Census, Linn Co, Marion Twp. ED#106, 8/23 Nelson, Charles - eide sitt hjem - 43 år - f. i Sverige - immigrerte 1905 - Pa - jobbet ved Jernbanene.Nelson, Freda - 43 år - f. i Norge - immigrerte 1910 - ikke i arbeidefordi hun tok seg av: Nelson, Elsa - 4 år 11 mnd. - f. i Iowa av svensk far (stakkar) og norsk mor.----------------Jeg fant ikke den andre helt uten videre.. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

Hei Ketil. Takk for informasjon fra Ellis Island. Jeg har nok oversett stavemåten av Arnesen som ble Armesen. Det var synd at manifestet ikke var tilgjengelig. Dette har også hendt med samme båten i samme måned og år.Hei Laila. Tenk at du fant familien! Det var morro. De kunne jo ha flyttet på seg. Det hadde vært spennende om også søsteren og familien dukket opp. Mannen til Mathilde Arnesen fant jeg ikke fornavnet på, bare Hansen. Det ville vært fint om du kunne tipse meg om hvor jeg evt. kan finne deres dødsfall. Tusen, tusen takk for hjelpen Laila! Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.