Gå til innhold
Arkivverket

[#13015] når/hvor ble Haftor Olsen født?


Gjest maybritt engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest maybritt engebrigtsen

Er det noen som har kjennskap til Haftor olsen tror han kom fra trøndelag ?.Tror han ved jærnbanen.giftet seg med Amalie ?ii oslo (hun hadde en søster Inger). De ble senere skilt og Haftor bosatte seg i Arendal( ca 1913 )hvor han giftet seg på nytt. Med hvem ? Det er ikke my jeg har å gå på ! Håper noen kan hjelpe meg.Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Haftor er såpass sjeldent et navn at det burde vere sjanse for å lokalisere han.Har du ikkje noe meir som kan antyde alder, - når han blei født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Takk. Det er godt mulig at det er rett Haftor ! men hvordan skal jeg finne tilbake til han`s foreldre og evn, Amalie som han giftet seg med ca 1905.De fikk min bestefar som het Helfred Ørnulf Olsen f.1906 Kjempe glad for hjelp til å finne frem i denne 'jungelen'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Aner ikke når han er født men mener han døde i Arendal i tiden rundt 1950. Så det er mulig at det er 1870. Det hadde vært fint å få bekreftet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje dette kan være din Haftor:FT 1900 Oslo, St. Olafs Plads 1(tror at det finnes en skole for underoff. i ingenørvåpnet her.) Haftor Eggen f. 1879 Støren.I Trondheim by alene finnes 3 Ole Eggen, men det finnes vel flere i ST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Takker igjen. Mener å blitt fortalt at antagelig mor til Haftor kom fra 'finere' /rik familie men ble utstøtt da hun giftet seg under sin stand, som det het den gang. kanskje det er til hjelp ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Du vet kanskje litt mer om din bestefar? Når og hvor han var født?Dersom du selv eller andre går inn i dåpsnotatet hans vil jo det inneholde flere opplysninger også om foreldrene som kan være nyttige for deg. Dersom de eventuelt var dissentere, så pleier det å være egne lister til sist, etter hver rubrikk i kirkeboken, men det varirer litt hvor godt de er ført.Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Nei , vet ikke stor annet en han var Trønder. Går utfra at han er født rundt 1870 - 80 .At han giftet seg med Agate i oslo en gang mellom ca 1900-1905. Mange hilsen MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Å lete blant gifte i Oslo over en 5-års-periode i alle menighetene, ville ta lang tid. Det er også flere tusen fødte i 1906 fordelt på disse menighetene. Om du kontakter Oslo Byrakiv og spør om de kan hjelpe deg meg Haftor Olsens adresse i denne perioden, ville det kanskje være enklere å finne ekteskapet og din bestefars fødsel. Og om du tror de kan være medlem av andre kirkesamfunn, hadde det vært greit å vite. For å få hjelp, tror jeg dette er eneste muligheten, ellers kan det ta mange timer med leting om en er uheldig (og uten noen garanti for å finne de rette - jeg tror ikke så mange ville begynne på et slikt søk 'i blinde', men kanskje jeg tar feil?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Dette gir vel ikke så mye, men det er mange Haftor i Trøndelag som stammer fra en av gårdene Løberg i Horg. Du kan finne noe ved å søke på nettet. Det finnes også bygdebok for Horg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.