Gå til innhold
Arkivverket

[#13016] Holt, Tvedestrand


Gjest maybritt engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest maybritt engebrigtsen

Er det noen som sitter på info. om Holt Tvedestrand, og som kunne tenke seg å hjelp meg med å finne ut om slekten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Flott at noen svarer Navn er etter folketelling i 1900 Gurine Larsdr. f 1949 enke .Barn gunhild olsdr. f.1886 anikken olsdr,f.1888 lars olsen.f.1888 (tvillinger). kjempefint om noen vet hvem Gurine sine forelre.Har søkt usa men får opp kun en gurine frederikke er det samme person ???? mange takk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Ja.... the chuch of jesus crist of latterrs day sant. eller famelysearch.org. det er der jeg har fått mesyt info fra ... er det noe feil....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Ja... Men det er to familer. hvor skal en da begynne , hva er rett av all info en får...? Kanskje du siter med rett svatr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ad innlegg 5, beklager men jeg er da ikke tankeleser!! Og jeg synes det var litt kjedelig å bruke tid å på å lete i Tvedestrand når det ikke var noe å finne der.Husk å oppgi kildehenvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Som det framgår av folketellingen for 1900 for Holt er Gurine kalt 'Taterenke, omstreifer og tiggerske' og barna er kalt 'Taterbørn'. Gurines fødested ukjent. Og de bodde på et bortsolgt stykke tomt under Auselmyren i Holt sammen med 10 andre 'Tatere'.Gurine skulle være 17 år ved folketellingen i 1865, men hun er ikke å finne i hele landet. Det er vel ikke sikkert at alle 'Tatere' ble registrert ved denne folketellingen. Skulle tro at det vil være svært vanskelig eller umulig å finne Gurines opphav.Jeg har bygdebok bind I for Holt, men den er ikke til hjelp i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hun er vel trolig identisk med Gurine Fredr. Larsdatter som gifter seg i Holt 1877 med Ole Larsen og som sannsynligvis er datter av Lars Fredriksen og Marthe Eriksdatter og født 23. desember 1848 i Holt (familysearch), jfr. innlegg 13011.Disse tilhører Flintian-slekten og er oppført i Eilert Sundts fantefortegnelse fra 1862, se 'Slektsforum' på http://www.lor.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.