Gå til innhold
Arkivverket

[#13019] hvilke arkiv?


Gjest Maybritt Engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Her på nettet går det ann å søke etter slike barn i FT 1865,det er neppe trolig at alle er å finne på den måten. Har du navn og sannsynlig bosted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Maybritt.Jeg ser du nå har 3 innlegg om mere eller mindre samme spørsmål. Det er ikke så lurt for da får man ingen oversikt over hva som blir svart og evt. fremgang i letingen. Prøv å hold deg til 1 innlegg, eller 1 for Gurine og 1 for Johannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Jeg har full kontroll... men nå har jeg lett i 6 mnd. uten å finne noe svar .. er det så vanskelig... ? Jeg prøver og jeg holder nok kontrollen på de svar jeg finnner .... takk for hjelpen. MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er ikke ment som kritikk, men som en hjelp. Du kanskje holder kontroll, men hva med de som prøver å hjelpe deg. De trenger også å se hva som kommer frem. Feilinfo må du regne med, og det er derfor så fint om det hang sammen for da kan man bygge videre og muligens tilslutt finne riktig svar. Vi kommer med mulige løsninger, du svarer tilbake om det kan være feil eller rett. Vi kommer tilbake med nye forslag.6 mnd. er ikke så lang tid som det kan virke mange ganger. Det kommer jo også an på hvor mange timer du har arbeidet med det, og hvor og hvordan du har lett. Men nå får vi håpe det går i orden da mange hoder tenker bedre enn ett. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er det Johannes Johannesen på gården Frivold Vestre i Fjære AA du mener. Om det er så, er jo Maren G. Knudsdt. 44 år f. Homedal prgj. moren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Til Maybritt Enebrigtsen:Eit halvtårs leiting er for ingen ting av tid å rekne i slektsgransking. Det er fleire enn eg som har leita i meir enn ti år etter ein forfar/mor - utan å finne dei.Dessutan må du vere klår over at DA ikkje har lagt ut alt som er tilgjengeleg av kjelder. Men dei fleste kyrkjebøker finst på film eller mircofich - som du kan låne til ditt lokale bibliotek.DA sitt tilbod vert betre og betre, men framleis er der store hol når det gjeld kyrkjebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Ja.. jeg begynner å innse at dette er ikke så enkelt. Mange av barna har samme navn og ikke nok med det så gifter de seg inn i familier med samme navn.- Så her gjelder det å holde hodet kaldt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.