Gå til innhold
Arkivverket

[#13022] Kristine Marie Torvaldsdatter fra Voss eller Skånevik i Hordaland


Gjest Arne Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Robertsen

På LDS sine slektsider har jeg to Kristine Marie Torvaldsdatter. Den første er født 04 MAY 1877 og døpt 25 MAY 1877 på Voss med foreldre Torvald Pedersen og Maria Knutsdr. Den andre Christine Marie Thorvaldsdatter født 29 JUL 1878 og døpt 11 AUG 1878 i Skaanevik Hordaland med foreldre Thorvald Pettersen og Marie Knudsen. Det kan virke som det er samme foreldrepar. Foreldrene var reisende og fartet omkring. Er det noen som kan være hjelpsomme og se etter i kirkebøkene og evt sette opp hva som står om dem der. Moren til Kristine Marie skulle være av Lysgårdslekten og var født mellom 1849 - 53. Meget takknemlig for all hjelp. med vennlig hilsen Arne Robertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I og med at du finner begge under VRI, Vital Records Index, som er den mest troverdige LDS-databasen hos LDS med direkte avskrifter av kirkebøker, vil jeg tro at jentebarnet som er døpt på Voss er død ung, og at parets neste barn, etter flytting er født i Skånevik.Jeg vil tro at å lete opp Christine Marie Thorvaldsdatters død i kirkebøkene mellom 25.5.1877 og 29.7.1878 i Voss eller Skånevik, vil være en vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Noterte meg forresten at Torvald Pettersen og Maria Knudsdtr. også fikk datteren Anna, nå tilbake på Voss, født 22.10.1880, 23.1.1881. Frem og tilbake - pussige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.